Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 366 ggr
sussa08
0

Bortblåst busande

Mina 2 månader gamla pojkar var väldigt nyfikna av sig förra veckan… Nu nästan vägrar dom att gå någon annan stans än på mig eller i buren!

Mitt bord är jätteläskigt att gå på, tydligen… Och när dom väl vågar sig på det så kissar dom konstant så länge de går där (??)

Vart tog mina nyfikna råttor vägen? Inte för att jag har något emot kelgrisarna, och nog för att dom är unga och kommer våga mer sen säkert, men dom går inte ur buren om jag så har dörrarna öppna i timmar! Maximalt tittar en nos ut :S

Har jag fel när jag tror att dom kommer bli "modigare" om ett tag?

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Stj3rnfallet
0

Att de kissar på borde gör de ju för att markera :P Gjorde mina hanråttor med ;)

sussa08
0

HEhe ok ;P Men varför är de så rädda för bordet då? :D

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Stj3rnfallet
0

Har jag ingen aning om faktiskt =) De kanske är osäkra bara.

Bim
0

Äe det bara hanråttor som markerar?

Engagera
0

#4 tydligen inte. :) frågade samma fråga i en annan tråd ^^
tjejer kissar också! haha ><

sussa08
0

#3 Hoppas det växer bort då Skrattande

Engagera
0

Om inte annat är det bara att försöka dressera dem så bra som möjligt så de kissar endast i buren t.ex. :)

sussa08
0

Hehe jag håller på med att lära dom gå på "toa" :) Men det tar ju sin lilla tid :)

Engagera
0

Jaa :) men det är ju skitbra! lycka till!!! Skrattande

sussa08
0

Hihi tack ^^