Vad tror ni..?
Min mamma är allergisk mot pälsdjur.. Och jag ska få råttor.. Det kan ju gå bra men det kan ju också gå jättedåligt.. Känner ni nån som är allergisk mot pälsdjur och skaffade råttor.. Låter det som en jätte dum idé att skaffa? Vi har haft hund. Och den tålde hon.. Menm hon tål inte alla hundar och inga katter.. :(

Jag är allergisk både mot päsdjur, damm och diverse andra saker… men jag kan inte leva utan djur! That´s it… får stå ut med att vara snuvig!
Hoppas bara innerligt att det aldrig någonsin blir värre med allergin!
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Be snälla KickanW att få ta med dig din mamma till henne så att hon får sniffa på råttor. det är nog enda sättet tror jag..
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Okej.. Men är det värt och prova om vi måste lämna bort dom när det har gått kanske 2 månader? Hjälper det attt dammsuga och vädra ofta?

Okej, Bra idé.. Hoppas att Kickan går med på det.. Jag får fråga.. :)
Det bästa är ju att testa innan, så att ni slipper bli kära i dom och sen tvingas lämna bort dom pga. allergi.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

jag håller med! Det beror ju helt och hållet på hur allvarlig allergin är! Men viktigt att testa först!
//Zmulan

Okej, jag har skickat ett mail nu till Kickan. Men som jag sa förut: Tror ni att det hjälper om man damsugar och vädrar mkt?

det beror helt på hur allergisk hon är. Det är ju kvalsterna i pälsen som framkallar allergin (har jag för mig). KAn fungera med att damsuga mycket. Och städa buren ofta!
//Zmulan
Stada buren ofta så ska det nog inte vara nå problem :) Har en mycket allergisk familj men jag gör rent buren varannan dag och tvättar råttorna varje vecka, och de har inga problem med dom nu
:)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Håller med tidigare skribenter, skaffa inte råttor innan ni testat hur hon reagerar för det blir bara uppslitande för alla parter om ni måst ege upp dem igen. Jag har förresten läst att hanar hos råttor och möss producerar mer allergener än honor, så satsa på tjejer och på massor av städning och vädring. (skydda dock råttorna mot drag då ni vädrar)
Ja hanar ska lukta mer, så är det med typ alla djur… Kolla bara på människan ^^ Killar stinker ^^
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Ha ha ha… ja du har ju rätt! 
//Zmulan
Råttor är ju tyvärr väldigt allergena, både honor och hanar.. men hanar ska tydligen vara värst. Risken är stor att det inte fungerar när råttorna kommer för tätt inpå, dvs är inne i huset så din mamma utsätts för allergenerna varje dag, dygnet runt.

Okej, Tack alla! Men KickanW har ju hanar.. (och vi ska ha honor) Så hon kanske reagerar med dom men inte med honor.. Men vi kan ju testea..

Men är kan man inte gå tillen djuraffär och testa på honor? eller är det nån annan i sundsvall som vill ställa upp? :)
Det är bättre att ni testar med hanar tror jag… För så stor skillnad är det nog inte, me det är väl bäst att testa med det värsta? Kommer din mamma pyssla med dom också eller?

Näee.. Hon kommer inte hålla på med dom så mkt.. Och råttorna kommer ju vara i mitt rum också. Aa det är nog ändå bäst att prova det värsta! Tack! :D
Men så länge hon inte håller på med dom och du håller rent är det ju ingen fara :D Kommer gå galant!

#15 djuraffär ska ni inte testa i för där kommer det ju att krylla med allergener från massvis med möss, råttor, kaniner och allt vad de har, plus att de har spån vilket dammar runt och säkert bär med sig allergener. Hem till någon som har råttor ska ni gå. Hoppas det funkar bra! :)

Ahaaa.. Vad bra! Då kan vi ju testa! :D Iallafall!
En tanke kan ju va att låna hem ett par råttor. Ungefär som med sommarkaniner som man hyr..
Ja det kan ju vara en smart start :O att man inte tänkte på det också! Skönt att den är någon som är med ikväll i alla fall :D
Det borde ju inte vara så svårt att hitta nån som inte bor aldeles för långt bort…
Jag skulle själv lånaut i ett sånt läge.

lägg ut en ny efterlysningstråd med ortsnamnet i inläggets namn så kanske du får napp 
sambon är allergiskt mot pälsdjur, men hon råttor går bra, dock inte hannar

åå.. Vad snälla ni är! :D Ska lägga yt en tråd genast! Jag kan ta dom när somhelst efter jul! :D:D

Nu har jag lagt upp en tråd! :D Det var synd att du bodde så långt bort ladyinred.. :( Du hade jättefina råttor! :D Ajaa.. man får hoppas att nån nappar. :)

Ingen svarar.. :(

är det verkligen nödvändigt att låna dem så länge tror du? Eventuell allergi borde väl visa sig på någon vecka i allafall?

okeej, Jag kanske ska ändra.. (A)

Önskar dig lycka till hur som helst :)

Man tackar! :D