tappat en tand
Min äldsta kille (ett år) Har tappat en av sina framtänder, i överkäken.
Har någon varit med om det? Varför kan det bli så? tror ni att det kommer bli ett prob för honom? Han verkar pigg o glad som vanligt. och han äter.
Vad tror ni kloka här inne, behöver jag oroa mig?
Du kommer att behöva klippa den mötande tanden i underkäken, för den kommer att växa som tusan nu när den "saknar" sin tandkompis i överkäken. Förhoppningsvis växer övertanden ut igen… om inte får du klippa tanden i underkäken ofta…

Tack, det ska jag göra!
glömde förresten att du kanske ska oroa dig lite (sorri), över orsaken till att killen tappat en tand…

har han brytit av den ena tanden eller är den tappad med roten? ring och fråga hos djursjukhuset. har han brytit av den och om roten finns kvar så komemr den växa ut, men som grodan sägfer så kan man behöva klippa ned dem nedre. jag behövde dock inte det på min kille som slog ut båda sina övertänder i en olycka för ett tag sen..han hade problem att äta i ca. 2veckor men jag matade honom med flytande föda och tänderna växa ut sen :)

Den är tappad nere vid roten, inget rött eller något utan bara ett hål.
Jag tänkte ringa och höra i eftermiddag, jag börjar bli stammis hos djurdoktorn…

Vad tror ni kan vara orsaken till att den är tappad? *har aldrig varit med om detta. så det är därför jag undrar*

En kompis råtta tappade båda framtänderna en gång, i hans fall berodde det på att han ramlat från handfatet ner på golvet när han blev badad. Allt gick bra med honom sen i alla fall :)

Okej, men gzmo som killen heter verkar bara ha tappat den utan anledning, men jag vet ju inte med tanke på att de busar väldigt mycket.
Luktar han illa i munnen eller något?

nej, inget alls. Han är precis som innan - det är det som är så knäppt..
har tanden växt ut nu?
Min ena hona har också tappat en tand på överkäken. har ingen aning om hur detta kan ha hänt :( de två andra tänderna i nederkäken är snea också. märkte det nu :S ska jag uppsöka veterinär ?
orolig som fan här :(
putt

Nu har tanden växt ut till hälften, helt otrolig vad snabbt det gick =) Äter mer än innan gör han oxå..
Är det inte så at deras tänder i nederkäken kan röra lite på sig utan att det är någo fel? eller är jag helt fel ute….
=)

#14 oj vad fort det gick! Vad skönt att det ordnade sig! 
#14 oj så snabbt det gick. hoppas det går snabbt för min tjejs tand också. :(
jo kanske är så. såg att det inte såg så farligt ut på nedertänderna

ja, det var helt sjukt. trodde att jag såg i syne så pojkvännen fick oxå kolla =)
det går faktiskt väldigt fort, om roten inte är skadad

varför kan inte min tand också växa ut:(
#19 haha, har du med tappat en framtand :P

då kanske roten är skadad på din råttas tand? *om jag har tolkat tidigare inlägg rätt*

#20 nä en kindtand:(

på dig?
eller på råttan? om det är på dig, ajajaj! bad luck, mina envisas de med att ta bort, jäkla bra bantningsmestod det där med att ta bort visdomständer. oj ny flöt jag ifrån ämnet igen…