En gp-pojke kvar nu
guuuuud såååå fin han är! Såå söt!
#2 hihi ja han ser bra go ut :D
hur kan han vara 12 månader och en dag om han e född den 28/8 2007 ? :P
hahaha oj shit jag menade ju 12 veckor :D ändrade det nu
aaah^__^ =D
riktig liten sötnos:D!
ja verkligen =)
Putt
putt
Så söt han är :D Längtar såå mkt efter Lava!

Jäklar! va fin han va! håller med om att Ramone passar honom :)
#12 ja han är rätt lik lava fast hon är lite större :D ska gå å ta bilder nu på henne så kan du få :D
#13 ja visst gör det :D

Hej!
Mia heter jag.. Välldans söta bebbarna var :)
Funderar lite på d där med en Gp.. Har haft hund i hela livet men d passar inte med en vovve i livet just nu "Vill inte ha en i lägenhet då jag vill ha en bruksras att tävla med å tycker de ska ha större plats att röra sig och möjlighet till en baksida" Å då lyckades jag komma över fakta om Gp å de låter ju välldans likt en hund på många sätt å vis i uppfostran å beteende när det gäller kroppspråk eller har jag fel? Tycker även det verkar vara möjligt att få de rumsrena? Och sist men inte minst.. Att de inte verkar lukta lika mycket som illrar.. Om jag nu känner ngn doft efter att ha varit uppfödd i stort sett i stallet dvs ;P..
Mvh, Mia
#16 hejsan va kul att du är intresserad!
jo gps är rätt lika hundar vad jag också har förstått.. aldrig haft en hund men det krävs lika mycket uppfostran för en gpråtta som för en hund. så det är ju lika på det sättet. och om man gett den en bra uppfostran så får man den mest underbara gpråttan :D
jo dom är rumsrena också. hur bra som helst =) går för det mesta in i buren igen om de behöver gå på toa :D så det är jätteskoj!
jag har inte haft iller men jag har också hört att de luktar väldigt mycket. gpråttor tycker jag inte luktar mycket alls. de har en speciell doft. jättegoa att sniffa på tycker jag :D tror inte det är många som är allergiska mot gpråttor heller. tamråttor luktar bra mycket mera.

Finns det något annat sätt å få tag på dej än här där man lättare får kontakt med dig?

#18 javisst du kan adda mig på msn louise_saaf@hotmail.com
putt
putteli
Har du täckbark som bottenmaterial eller vad e det för nåt?

Kanske inte hör till tråden, men vad är skillnaden på en Gp råtta och en vanlig tamråtta =)

marrefarre, klicka på "artiklar" över inläggen så hittar du en text om GP-råttor, annars kan du googla. Det är en helt annat art.

#22 så typiskt Gp-råttor att sova under saker :P Jack sover under allt han kan sova under, kan han inte ligga under allt så bäddar han med lite och sedan över med det andra, så använder man allt ju :P Här snålas det inte ;)
#25 jag har aspflis som bottenmaterial =)
#22 haha ja det är lätt det bästa dom vet :D
Det ser så roligt ut när man ser nånting rulla omkring i den dära filten :D
putt
#18 du är inte så ofta inne på msn va? =)

#27. tack så mycket. artiklen lätt intressant. Nästan att man ska läsa på och skaffa sig en sån också :) De verkade jättemysiga :P
#33 ja de har såna otroliga personligheter å är så charmiga :D hur goa som helst

#34 intygar helt med dig ;)
Hur mkt skall du ha för han föresten? :P
#35 jag har tänkt 1800 kr för honom och då ingår transportbur, stamtavla, mat som han blivit van vid, godisben, filt som luktar hans familj och en leksak/gosedjur.

ojj..kostaren gp råtta så mycket?
Ja, de kostar oftast Minst 1500, dock tar de flesta 2000 kr. Självklart finns det ju undantag, men oftast kostar de 2000 kr som sagt.
Priset brukar ju hänga ihop med jobbet bakom…
#39 Ja, självklart =) Det var ju därför jag skrev att det finns undantag ;) Vissa uppfödare tar 1500 fast de inte lagt ned så mkt tid på ungarna.. Det är rätt individuellt vad uppfödare tar för sina ungar och många gånger beror det ju också på som du säger hur mky jobb det ligger bakom =)

tycker inte 1800kr är dyrt, de e billigt för en gp som uppfödareb lagt ner mkt tid på ..
Ja allt har sitt pris. men de är som sagt värda dom pengarna för hur underbara dom kan bli. så kan dom leva upp till 7 år.
putt
putt
Åh.. En vacker dag ska jag ha GP. Men kan inte nu. Bor i en etta med 2 hundar och 2 råttor. Och en sambo som skulle tvärvägra ett till djur;)