Nya kompisar från uppfödare
Nyligen dog en av mina zoo - råttor plötsligt vid ung ålder. Det var en agouti striped. Han hade förut gått i hop med min andra råtta, men de började bråka och satt därför i separata burar.
Nu funderar jag på att skaffa 2 kompisar till min ensam - råtta, som fortfarande är vid livet. Problemet är ju att han ej gick i hop med den förra råttan och jag är rädd att något liknande kan hända om jag tar hem en ellet två ungar. Jag vill inte ha det problemet att jag tvingas separera på dem igen.
Av den anledningen så söker jag en eller två hanar, helst så unga som möjligt, från en uppfödare som kan tänka sig att låta mig ha en eller två ungar "på prov".
Jag har aldrig testat att introducera någon unge till honom, så jag tycker att det är värt att prova.
Andra krav är att ungarna helst inte ska vara striped eller roan.
Kontakta mig här eller på min hotmail: jeffajter@hotmail.com
Skickar med en bild på ensam - råttan, som söker nya vänner.
Jag kan ju lägga till lite information om hur råttorna kommer att ha det hos mig 
* De kommer att bo i en Jenny - bur, som är 79, 5 cm hög, 80 cm lång och 50 cm bred. I buren kommer det att finnas hyllplan, rör, klätterställningar, hängmattor, toaletter, korgar, hus, fågelbad och alla möjliga prylar.
* De kommer att ha Toa - Lätt, som burströ.
* De kommer att ha fri tillgång på egenblandat Torrfoder, med de fyra sädesslagen som grund. Varje morgon och kväll kommer de att få färsk mat.
* Under kvällarna kommer de att få springa fritt i mitt rum. Jag kommer att aktivera dem genom att gömma godis, lära dem någon konst, träna inkallning, bygga roliga "banor" åt dem o.s.v.
* Självklart kommer de att få massor av kärlek och god omvårdnad!