ev fodervärd sökes (läs texten)
jag söker ev. en fodervärd i gävle till min lilla prinsessa som blev ensam kvar nu när hennes syster dog.
hon är född ca 18/8-06, hon är helt underbar, snäll, gosig, fin. hon är vit med lite grått runt huvet och ryggen. hon älskar att springa runt/klättra och upptäcka nya saker.
jag letar efter nån som har flera råttor så hon får kompisar att leka, busa, gosa, och sova med. skriv gärna och berätta lite om du är intresserad, tex, hur bor råttorna? vad får dom för mat? när får dom mat? aktiviteter? veterinär? försäkring? osv.
jag kommer vilja träffa henne ofta så jag ser att hon mår bra och trivs. jag vill att vi håller kontakt dagligen, sms, träffas,ringer. jag vill även bli kontaktad om hon verkar dålig eller om hon ska till veterinären, innan ev. beslut om avlivning ska jag veta det först. om du inte kan ha henne kvar, vilket jag hoppas att du kan, ska jag ha tillbaka henne och hitta en ny fodervärd. när hon går bort ska hon begravas brevid systern hennes.
kan man ställa dom kraven? är det svårt att hitta nån som vill ha en råttistjej till sin flock?kan man skriva nått avtal så inga av mina krav bryts?
jag hade tänkt omplacera båda två för då hade dom haft varandra, men nu när hon är ensam kvar känner jag mig så jävla dum eftersom hon mistar både hennes syster och mig, hur tänker råttor?
min mejl om ni undrar nått, duktig_flicka_88@hotmail.com
å vad synd att du inte bodde i närheten av göteborg, annars hade jag gärna "passat" henne. Lycka till med sökandet av fodervärd
#1 synd. tack :)
Ingen som är intresserad?

Jag skulle aldrig orka tvingas ha kontakt med ägaren varje dag. Tycker nog just dom kraven är väldigt höga och vet inte om det är så bra för råttan att träffa dig jämt heller, måste ju bli väldigt förvirrande för den. Hittar du en vänlig själ som verkar mån om sina djur som kan låta den bo med sin flock får du nog vara glad över det och kanske backa lite på dina krav.
Håller med till viss del av daydreams, men jag skulle inte ha några problem med att håll akontakten med förra ägaren. Dock kanske varje dag är lite magstarkt, en gång i veckan, varannan vecka kanske. Skulle heller inte ha några problem med att någon kommer och hälsar på. Tror inte de blir förvirrande för råttan, den skulle nog tycka det är skönt med något "bekant"

Ja absolut att hålla kontakten. kanske uttryckte mig otydligt. SJälvklart ska du kunna få uppdateringar från nya hemmet, men inte riktigt så ofta som du vill. Hoppas iallafall att du hittar ett bra hem åt henne.
Okej varje dag va kanske att ta i, men i början vill jag verkligen se att jag har hittat rätt hem åt henne, det är så svårt att släppa taget om henne <3 vart kan man annonsera? finns det ingen här som är intresserad? nån som känner nån som är intresserad? jag vill att hon ska få kompisar nu och slippa vara ensam.

kan inte annat än hålla med tjejerna. Du kan inte förvänta dig att någon har möjlighet att ställa upp på de där kraven. Men att ni hör av er tillvarandra var/varannan vecka samt att du får komma på besök emellanåt är väl rimligt.
ingen intresserad? vart kan man annonsera?

blocket, zoonen, eniro
De första dagarna kan man ju självklart höra av sig varje dag, varför skulle det vara ett problem? Sen blir det väl mer och mer sällan allt eftersom råttan kommer in i flocken och vänjer sig vid ett nytt hem.

Mvh Stephanie