Djuraffärsannons på blocket.
Jag tycker det låter väldigt oseriöst när man skriver köp en bur och få ett djur med gratis. Här är annonsen, jag har ännu inte lärt mig hur man länkar http://www.blocket.se/vi/11168005.htm?ca=9_s
När man sen går in på deras hemsida och trycker på gnagare så står det Vi har sveriges bästa priser på gnagare och med det så menas det att de har sveriges lägst priser på gnagare.
Vet egentligen inte varför jag skriver inlägget för det här är ju inte något nytt direkt men jag blir bara så sur när jag ser sånt där. Det är ju inte seriöst för 5 öre. Tycker det borde finnas ett minsta pris på åtminstone 100kr för ett djur. Önskar jag bodde i närheten av djuraffären så jag kunde gå in och skälla lite på dem.
Ibland undrar jag när jag läser sådant om de har djuren i sin källare eller i lägenheten fan..
Annonsen klingar rätt så dåligt! 
kan man inte maila dem å skälla på dem?

ring dit, ifrågasätt! hur stor är råttburarna ni säljer, skriv in måtten på burräknaren och kolla, säljer ni råttorna i par, vad ska dom ha för mat, får man ett häfte med information med på köpet…
burstorlek, parvis och häfte är det lag på så tala om för dom att dom inte följer lagen. Om tillräckligt många ringer så skärper de kanske sig.

ok, Jag ringde dit och pratade. Det var faktiskt helt ok för att vara djuraffär. Snubben födde upp råttorna hemma, från början till ormmat men nu till sällskap. Buren man köpte där det ingick en råtta var ca 80 hög, 60 bred och 45 djup. Han poängterade att man måste köpa till en råtta för 30 kr eftersom råttorna ska gå i par. Han säljer inga råttor före 6-7 veckors ålder och dom är hemma i hans hem fram tills dess.
Jag rekommenderar ju inte att man köper därifrån eller från någon annan djuraffär men för att vara djuraffär lät det ändå ok.
låter ju bättre iaf men om inte familjen vill köpa en till råtta då? då blir det en ensamråtta som kanske förljer med hem iaf
Dessutom vet man kanske inte riktigt säkert hur det egentligen är. Men så är det väl tyvärr på många ställen. Fösäljningsknep liksom.. 
Men vad vet jag ^.^
Jag har funderat på att skriva ihop några frågor och skicka iväg till en massa olika djuraffärer för att se vad de kan men ännu har det inte blivit av.

Det bästa är att gå till olika och be om deras inföblad… urrrk.. då ser man vad dem kan och vet… =Nada oftast
Det är det som är så lurigt. Det är väl ändå rätt lätt att snacka bullshit på både papper och i telefon, om man nu vill det!
Därför är det nog bäst & gå dit oförberett och ställa en massa fårgor och trycka upp dem mot väggen 
Grodan..som att din va bättre då? köp mus och ställ ut 
haha ne usch , låter inget vidare, själva annonsen e det väl inget fel på så, men att dom inte bryr sig om vilka som köper eller ger rätt information om djuren som dom säljer. Och så får man spån med till råttorna ??