köp en mus å ställ ut 9 dec
Köp en tammus (med stamtavla) och ställ ut den 9 december i Kallhäll i Stockholm.
Pris 100 kr inkl. anmälningsavgift.
Trevlig stämning, fika och massa med vinster utlovas!
Ring eller maila för info om vad för möss som finns till salu!
Morakullan´s - 087763415

Lät ju som en seriös uppfödare ^^
Äh, du e bara avis! 
Haha, tänk om man fick för föräldrarna!

Mvh Stephanie 

Jag skulle gärna vilja ha en mus,mn känns som jag kan för lite om möss ännu.Men skulle verkligen vara kul med en (eller två,om jag väljer en tjej) mus. Haft/har planer på att skaffa.
jäkla knäppt att SRS o SVEMUS inte samkör den där helgen… 8/12 SRS har utst i Kallhäll 9/12 SVEMUS har utst i Kallhäll… *suck*
Jag måste nästan ta och komma på båda två 

Mvh Stephanie 

vill men får inte för mina föräldrar dom säger att jag ska fånga dom som är på vinden istället :S

#2 Jag uppfattade det typ som : Kom & köp en mus, ställ ut!! Typ som att det var en .. ööh sak dom sålde ^^
och sen inget mer med det.. Fick den uppfattningen av att dom "annonserar" ut för att bli av med dom snabbt..
Jag kanske missförstod
Varför skulle man inte kunna vara seriös ändå? :) Det är ju inte som att hon skulle ge bort till vem som helst heller…

Mvh Stephanie 

#8 vill du ha en förklaring?
#9 äh, skit i det, jag kan vara en oseriös musuppfödare de e helt ok

Grodan - Nej! Det var inte så jag menade!
Jag fick den uppfattningen av att läsa annonsen. Jag missförstod annonsen helt enkelt. Det såg lite ut som att: "Kom & köp en mus idag, ställ ut den imorgon". Sen var det säkert inte så du menade. Men det var den uppfattningen jag fick av att läsa "annonsen" (?) första gången.. Jag hade nog formulerat det annorlunda om jag hade skrivit den. Fast skulle jag vara intresserad av att köpa mus så skulle jag ringa och då skulle jag få en annan uppfattning. Man köper ju inte mus genom att bara läsa en annons. Så egentligen kanske den inte var så dålig. Förklarar jag dåligt?

Det är ofta som man stöter på när andra dömmer den ena uppfödaren efter den andra om att dom är seriösa eller oseriösa, Men då undrar jag hur är man när man är oseriös & tvärt om??
Jag har fött upp katter i många år & där är många väldigt snabba att dömma ut andra för att man gör på ett visst sätt, Vilket är himla synd eftersom att ingen uppfödare är den andra lik, vi gör alla det som vi tror på & som vi tycker fungerar bäst på just våra djur,
Är man oseriös då om man kanske inte gör så som det står ordagrant i exempelvis ngn bok, där det står att si eller så måste man göra för annars är man en dålig uppfödare!?
Jag har själv flera gånger fått höra både det ena efter det andra om mina katter & om min kattuppfödning, sånt som inte alls har varit sant, och sånt som har kommit från folk som jag inte ens känner & aldrig har träffat..Det är himla synd & onödigt att det ens ska behöva vara så. Fast numera bryr jag mig inte, oftast grundar det i ren & skär avundsjuka från dom som pratar skit & dom som tycker så himla mycket om sådant som dom inte ens känner till, så numera tar jag det istället som en komplimang, en komplimang för att jag faktiskt har gjort ngt bra i kattvärlden, ngt som sticker i ögonen på andra för att dom inte fixar det bättre själva..
Nu kom jag ju en bit utanför vad tråden egentligen handlade om, Men jag tycker det är så onödigt att folk gapar om oseriöst hit & oseriös dit, Ta reda på fakta först innan ni gapar & gnäller..
inge mer möss för min del. men är jag ledig kommer jag nog gärna förbi ändå för att se hur det ser ut om man får.
skulle vara kul att kunna gå på någon utsällning nångång. drygt att jobba varannan helg.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Kom & köp en mus idag, ställ ut den imorgon
öh… ja? är det något fel på det? det är ju jättekul å ställa ut sina möss och inte behövaer man bada dem o skrubba svansen heller - de blir aldrig skitiga på det sättet 
#12 Ah men jag förstår att annonsen lätt inbjuder till någon slags värdering av mig som skriver den. Att ställa ut sina möss är tydligen oseriöst. 
Jag tycker snarare att det tyder på att man gör ett bra avelsarbete om man har fina utställningsmöss
Det var väldigt rart tänkt… nu tänkte jag mer på pet class dock… *blink*
Men i pet så dömmer dom väl sånt som man som ägare kan påverka själv. Och då innebär det ju att de bör va väldigt välskötta djur och i det läget så är det ju fortfarande du som avgör hur det ska gå för dom i o med att du hade dom sist. Hur eller hur går det inte att komma ifrån att du gör ett bra jobb där ;)
Fast det är väl det också. Bra möss om de kan ställas ut bara sådär
Typ.

Mvh Stephanie 

#14 Men lägg av! Jag förklarade hur jag tolkade den! Jag kan inte ge en bättre förklaring. Jag har inte påstått att du är en oseriös uppfödare. Jag vet typ ingenting om din uppfödning. Jag talade om vilken uppfattning jag fick av annonsen och varför. Jag har skrivit att jag inte anser att du är oseriös, vill du sen älta & påstå att jag tycker det så är det upp till dej! Och jag har aldrig påstått att det är oseriöst att ställa ut.. Men fortsätt lägg till saker som du tror jag anser, om du tycker det är kul.
Varför tar du åt dej på det sätt du gör? Jag har förklarat, mer kan jag inte göra.

#12 Jag orkade inte läsa hela. Dina agressioner över att folk påstår dittan & dattan om din uppfödning har inte med mej att göra, så bli inte arg på mej. Jag påstod inte att Grodan är en oseriös uppfödare. Jag förklarade hur jag tolkade annonsen. Och tog någon illa upp så ber jag om ursäkt.
Orkar inte med det här en gång till..
Jag tycker jätte mycket om det här forumet, men jag känner att jag kanske bara borde läsa inlägg och inte skriva. Väldigt många här verkar vilja missförstå. Kanske borde jag hålla mej härifrån istället? Det är inte bara den här gången, och inte bara jag. Jag vill ofta förklara mej om någon missförstått, men många hakar upp sej på en och samma sak och förklaringar hjälper inte.
Folk tolkar hur dom vill, sen hjälper det inte att förklara sej.
Ja det blir ofta en dålig stämning här oavsett samtalsämnet. Tycker att det är jätte tråkigt att det ska fungera så :(
#19 men hallå? ta av dig din negativitets-mössa å le lite 
om det nu vore så att du tycker att jag är oseriös, eller någon annan gör det, så är det ju upp till dig och dem… folk har rätt till att ha åsikter ju
Hahaha va skojj, asså, det beror ju helt på "VEM" det e som skriver helt tydligt visar det här, hade det varit någon annan än grodan (någon som inte är så välkänd i rått och mus sammanhang) så lovar jag att de kritiska svaren hade varit fler, och inte lika många som varit med och slagit ner "kritiken" 
jag tolkade annonsen med som lite "lättvindig", men jag känner till grodan och vet att hon inte är oseriös, men jag förstår att någon kan ha reagerat på det..
som typ hundvalpar leveransklara till julafton, perfekt julklapp! Sen beror det ju på om hundarna är champions eller blandraser/tjuvparning, det e det som avgör om annonsen är seriös eller inte..

#20 , Det jag tog upp med mina katter var bara ett exempel på hur det kan se ut i bla kattvärlden, och det är ju så att sånt förekommer oavsett om man håller på med råttor, möss, hundar , katter eller vad det är man pysslar med.. Den kända svenska avundsjukan lyser igenom överallt vilket är så himla onödigt.
Vad jag förstod av ditt första inlägg så var det att den människan är ju inte det minsta seriös som säljer möss och lockar med utställning i samma veva, eller hur, visst var det din första tanke?
Men då undrar jag fortfarande vad är seriöst & vad är oseriöst??
Det jag har sett genom åren med mina djur är att det många gånger är nybörjare som är väldigt snabba med att tycka så mycket om andra uppfödare & om deras djur. Men efter att man har varit med i svängen i en massa år då blir man ödmjukare & man ser det hela med helt andra ögon, allt är inte svart eller vitt i djurens värld & med deras uppfödare..

#22 Men läser du inte vad jag skriver? Jag tycker inte att du är oeriös. Jag tycker att Annonsen ger en sån uppfattning. Jag hade formulerat den annorlunda, men det är jag det. Inte du. Sen är det JAG som fick den uppfattningen första gången jag läste den. Inte alla….

#24 Och i mitt fal hade jag ingen aning om att grodan födde upp möss. Så jag tolkade den utifrån ingenting förutom just texten.
Och som sagt; jag ber om ursäkt om någon tagit illa upp. Jag har försökt förklara mej och mer än så kan jag inte göra.

#25, nej det var inte min första tanke. Min första tanke var att jag tolkade det lite som "kom och köp en mus idag, ställ ut den imorrn"! Och inget mer med det.
oseriöst för mej om vi ska ta exempel av min uppfattning när jag läste annonsen är att man tar en kull, lägger ut den, och säljer den till alla som är först till kvarn. Oseriöst för mej är folk som vill köpa en mus efter bara en annons och sen ställa ut den imorrn.. Förstår du hur jag tolkade annonsen första gången jag läste den? Som bullerbytjejen skrev; hade det varit en helt okänd människa ifrån noware som skrivit så skulle nog fler ha tolkat den som jag. Och för mej är just grodan en okänd människa. Jag hade ingen aning om att hon födde upp möss. Hade jag vetat det och att hon är seriös hade jag ju inte läst annonsen på det sättet jag gjorde.
Jag fick också en uppfattnig at att "Kom & köp en mus , ställ ut den & avliva den sen" .. |-Nu menar jag absolut Inte att det är så! :D , Så ta inte illa upp eftersom jag vet att det inet var så menat, men det var faktiskt lite den uppfattnigen man fick !
Maliceangel, jag läser vad du skriver, ja, men jag finner det föga intressant, eftersom du inte verkar förstå vad jag skriver!
Du har liksom taggarna utåt när du läser mina inlägg och undviker helt att se mina smajlisar och min lätta och glada ton. Eller så har jag bara för mycket humor! 
Mitt inlägg nr 14 tex så bara driver jag bara lite med dig, men du verkar inte förstå det… 

#30 ärligt talat så vet jag inte vilka som skämtar eller inte på det här forumet. Det känns som att man verkligen får vakta sina fingrar när man skriver här och det gör mej också .. hur ska jag förklara det? typ skeptisk/på min vakt när jag läser? Det är så många som missförstår och därför så tog jag det du skrev på allvar, för det förvånar mej inte om du skulle ha menat det du skrev eftersom att det är ofta folk missförstår här.
Det har ju även gjort att jag själv inte heller ser skämten ^^ Rätt komiskt. Jag tar ju också allt för att vara så himla seriöst nu när jag är inne här, för att jag har liksom fått den uppfattningen av att allt ska misstolkas & missförstås här inne. Kanske borde jag försöka vända det istället för att följa med strömmen. Här inne känner jag att allt är så stelt pga alla missuppfattningar & att folk blundar när man försöker förklara.
Men då vet jag att du inte tog åt dej, eller missförstod det jag skrev tidigare.. =P

Ha ha, jag såg inte ens grodans inlägg som en annons! :P
Men det ser ut som om jag kommer förbi en liten stund, har erbjudit mig att vara transporthjälp till en mus. Vilken tid börjar utställningen?
#31 trist att du känner att sidan är stel å så… vi får väl alla anstränga oss lite för att det ska bli bättre!
bra att du förstod mig nu då!
#32 klockan tio börjar bedömningen, så utställare bör vara på plats vid ca halv nio

Jag gillar det här stället, tycker mest det är komiskt när vissa ibland missförstår allt som sägs. Kan vara så att det blir lite barnslig stämning ibland för att så många som är här ÄR barn helt enkelt? 
Kan man inte ordna med övernattning i folkets hus förresten?
Jag ska dit både 8:e och 9:e… xD

Mvh Stephanie 

funderade också på det, men de kanske har fest där på lörda kväll?

#33 Tack! Jag får se när jag kommer förbi då. Tåget hem går halv 3, och så vill jag ju passa på att titta en stund när jag är på musutställningen såklart :)