Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 595 ggr
zickan
0

förkylning av annans råttor

min inneboende har varit ute lite väl mycket och behöver ta hand om sina råttor. har nu åkt på lunginflamation och är på lassis för att få penecilin. han har lite råttor som alla har snuva. var inne och satte elementet på max och dragit upp en gris lampa ovanför buren. hålle rpå att laga lite grönt te till dom nu.

men  de är ju inte mina så jag kan inte göra så mycket mer.  hur stor risk är det att ägaren som smittat råttorna  eller tvärtom, eller att det helt enkelt är draget som troligen kommit när han inte haft någon värme på. själv problem med drag så jag har max på alla element. finns det någon risk att mina egna råttor eller nått av mina andra djur kan bli smittade?. jag har själv aldrig haft lunginflamation. bara på en råtta innan som genast skickades iväg till en kompis för att få lite mer uppmärksamhet.

vad kan man egentligen kräva av en inneboende när det gäller sköttsel dennes djur?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Allamej
0

Först och främst, Grönt té ska dom inte ha eftersom det innehåller koffein och tein (tror jag det heter) Det är Rött té dom ska ha. '

Sen tror jag helt och fullt att man kan smitta sina råttor… så att när man är sjuk bör man begränsa ugänget med dom till minimum… iaf. när det kommer till mun mot mun gos.

Men om jag hade en inneboende (huvva min je) som inte tog hand om sina djur… jag skulle kasta ut människan och låta djuren få h*ns rum.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zickan
0

hehe.. mmh hade gärna gjort så i fallet. men jag flyttar och då tar han min lght på andra hand. kan inte göra så mycket åt det. men måste ta ett alvarligt snakc med han igen. var jag vet så gav han sig iväg så fort han vaknade. lämnade alla lampor på och ännu inte tagit hand om råttorna.

hum. så grönt te innehåller alltid koffein? jag kör endast på kränkus egna blandningar. ska maila dom och fråga men helt hundra på att det ka vara fritt från sånt. (gotlands te ;))

har iof hela deras uppsättning av egna te sorter så jag har det röda med

Allamej
0

Jag tror gröna och svarta téer är giftiga för råttor, rött té är ju inte ens ett té på riktigt. Jag hde massor med té hemma redan innan jag blev med råttor men nu… oj oj… rött té överallt! Jag älskar det, råttorna älskar det… :) Rött té till folket!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zickan
0

mh.. ska gå in och fråga sylve vad han har i sin gröna blandning. de har ett grönt te som är egenblandat och mildare smak på.

men deras röda te är min favorit med. så god. men den är ju snart slut och nästa leverans från gotland kommer med föräldrarna om tre veckor

Grodan
0

vad menar ni med grönt te eg? jag brukar göra ört och kryddte…. det är delvis grönt… Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Daydreams
0

#5 här kan du få veta vad grönt te är,  det du gör är inte te, det är avkok.

Grodan
0

ah, kinesiskt te… då vet jag tack

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

zickan
0

så grönt te farligt inte farligt?

Daydreams
0

Farligt och farligt, det är ju samma som svart te men ett annat tillvägagångssätt. Jag hade hållt mig till rött te istället.