Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råtthjälpen
Läst 640 ggr
JeLa1
0

Ta bort den ena - vad göra med den andra?

Vi måste avliva vår ena råtttjej (tumörer). Vad göra med den andra? De är två år.

zickan
0

Ger henne extra mycket tid med er så länge hon är kvar. Om ni inte vill fortsätter råttor. Eller söker upp en snäll omplacering runt hennes ålder. Eller kanske letar upp två yngre. Går även kolla runt efter ev va fodervärd eller låna 1-2 honor så länge hon är kvar. Jag brukar försöka lösa det till de som köpt från mig. Tyvärr inga nu jag vill släppa. Tråkigaste av allt är att omplacera en kär familjemedlem bara för de blir ensamma. Man vet aldrig hur länge till hon är kvar. Flytta till nytt hem kan ta ett tag att hitta rätt. Sedan ta ett tag med intron för att få det och fungera med ny flock. Kanske se med råtthjälpen om de har någon i samma ålder. Eller om de har några som behöver jourhem som kanske kan va passande sällskap. Va jourhem åt dom tills din tant inte är med längre. Och då behålla eller söka hem till de du har i jourhem. Vet råtthjälpen gjort om en hel del. Förr kunde man göra så om det fanns passande råttor som sökte jourhem. Värt kolla med dom.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.