Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 689 ggr
annelie-h
0

OT min hund och vän snart död..

är helt förtvivlad eftersom jag precis fått reda på att min och min familjs hund ska avlivas på måndag.. så nu sitter mina två små tjejer under håret i nacken och "tröstar mig".. Mina föräldrar har sprungit till veterinären hur många gånger som helst.. minst en gång om året för allt från fetma (som han hade när vi tög över honom som 4åring) till eksem etc(som också följde med) Nu när det var där för två bölder som han haft länge och kollat upp tre gånger hos denna veterinär har de mage och antyda att det handlar om djurplågeri!! vi har handlat utifrån deras bedömmande och eftersom han mår jättebra kan vi inte veta någonting annat! är både ledsen och arg!!

Mischa
0

Är det fettkulor han har eller vad?

vad är grunden till avlivningen?

≧◔◡◔≦

Lells
0

jaa, varför avlivas han? har han cancer (bölderna) eller är det för att ni inte orkar med hans besvär? =/

annelie-h
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nej! vi skulle orkat med allt krångel i världen!! de är tydligen cystor, sist vi var där sa se att de var helt ofarliga men att de kanske måste operera bort svansen eftersom han har en som sitter vid svansroten och den kunde störa/strypa.. så vi har ju trott det det värsta som kan hända är att vi måste operera och att han blir utan svans stackaren.. tydligen så har ena cystan spruckit igen(har gjort det innan och då skulle vi bara tvätta och greja) men han mår ju lika bra som alltid.. ska hem imorgon och fråga lite mer, för när vi pratade i telefon kunde varken jag eller pappa prata efter att han hade berättat… det blev bara tyst.. och som han sa det; -vi måste döda Simba.

det är precis så det känns! han är en super pigg 12åring.. gammal, men jag trodde alltid att han skulle bli sjuk och trött vilket skulle göra det lättare..

Lells
0

gamlingen då :,( det kanske är bäst av allt endå, han är ju trots allt en gammal hund..

våran fina perser hona fick vi också ta bort på grund av cystor/tumörer. en av dem hade också spruckit och hon mådde inte alls bra av detta.

så snällast är nog att låta de små liven gå över till andra sidan, om dem lider

annelie-h
0

jo, det är ju redan bestämt.. men snyft.. kommer sakna honom så otroligtmycket!! men det är bara att hanteraGråter

Lells
0

sina älsklingar vill man vara med föralltid och man önskar att tiden tillsammans med dem aldrig tar slut..

men alla måste gå vidare förr eller senare..man får tänka på alla bra minnen som man haft tillsammans

Bim
0

Jag vet hur det känns.. Jag fick avliva min hund för två år sen..

Bim
0

Jag vet hur det känns.. Jag fick avliva min hund för två år sen..

Bim
0

Hon blev bara 5 år.. Saknar henne så otroligt mkt fortfarande.. fick avliva henne pga att njurarna var hur dåliga som helst och hennes blod var tunt som vatten.. Vi var absolut inte berädda på att vi skulle avliva henne när vi tog henne till veterinären.. Hon ville inte äta eller dricka och hon hade varit så på sommaren också så vi trodde att det var samma sak. Men det var det inte. Vi fick avliva henne dagen efter.. Gud vad jag sknar henne!!! Beklagar verkligen.. Krama honom och var med honom mkt! Annars kommer du ångra dej. :(

annelie-h
0

ja, det är ju inte direkt kul… tänker bara på hur glad han kommer bli när han får åka bil (älskar verkligen det.. han bara studsar in) "little does he know"(kommer inte på bra svensk mening) att det är det sista han gör.

shit vad mina råttor håller på och busar.. låter som de river hela buren!

Bim
0

Aa, du får väl åka mkt bil med honom då så han har det kul den sista tiden! Hur många råttisar har du då?

annelie-h
0

jag bor inte hemma som tur är(sedan ett halvår tillbaka bara).. skulle inte fixa att komma hem till ett tomt hus.. så pappa är nog ute med honom mycket.. han hade fått tre basketbollar.. hi hi..

jag har bara två små råttisar som är tre månader nu.. tycker det är fullt upp med bara två och kan inte fatta hur folk klarar av typ fyra stycken ens.. ha ha.. man lär väl sig antar jag:)

Bim
0

Aww.. Han var jättejätte fin ju.. :) Vad är han för ras? Haha jaadu jag vet ju inte hur det är att ha råttor men jag ska börja med 2 st jag med..

annelie-h
0

tack:) han är en blandras.. 50%newfoundland- 25%schäfer-25%labrador, så han är ju ganska stor.. hi hi..

ja, att börja med två tyckte jag också lät bra.. så man vänjer sig liksom, bäst att inte ta vatten över huvudet

Bim
0

Okej, Jag trodde att han var lite leonberger.. Han ser lite ut som det. oc på tal om vatten, Har du vitamingrejs i vattnet? Till råttorna alltså. :P Åå.. nu blev jag sugen på saft.. Skrattande

Ninja
0

Beklagar verkligen massor, det är fruktansvärt jobbigt när en livskamrat försvinner.

#15 Varför frågar du samma sak i flera olika trådar? Just i den här tråden är det lite okänsligt med tanke på vad den egentligen handlar om..

annelie-h
0

jo många tror att han är leonberger, men han har inte det hängiga utseendet.. gör inget att du frågar.. jag varierar med vitaminer, men de försvinner ju snabbt i ljus. finns en anledning till att flaskan är mörk.. har försökt att täcka den men det käkas bara upp.

#16 tack, det känns ju en del.. han har varit med sedan jag var 14 (är 22nu) så det känns overkligt.

Grodan
0

så jobbigt att förlora en hund, försök å ge honom en bra sista dag imorgon - låt honom få känna att han är älskad (det måste vara det bästa att husdjur kan få)… å lite leverpastej från mig… Kyss

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

annelie-h
0

hi hi.. ja. han har fått sjukt mycket gott vilket resulterar i att han fiser riktigt illa.. men det är okejGlad

Bim
0

#16 Varför jag frågar samma sak i flera trådar är för att ingen ger mig ett riktigt svar och jag vill vara säker. och förlåt. :/ Det var inte meningen att vara dum.. :( Jag beklagar igen..