Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 615 ggr
Essen
0

Kan inte bestämma...

Jag kan inte bestämma mig. Jag och min sambo ska skaffa hund men jag är så virrig på hundraser att jag inte kan bestämma mig om jag ska ha en schäfer eller en stor pudel.. Vilket anser ni är bäst och varför?

*snart får man skaffa båda*

KickanW
0

Det beror ju helt på vad du ska ha hunden till. Vilken sorts hund (till temperamentet) vill du ha?

Essen
0

Ja du. bra fråga. Jag älskar lugna hundar som man kan trimma men jag vill också ha en hund som jag kan polis- & vaktträna då jag tyckte det var ricktigt kul efter våran förra hund. I detta område vi bor i är en schäfer utmärkt men jag är ändå osäker, min sambo vill heller inte ha en schäfer pga dess kända höftfel.

Allamej
0

Räcker det inte med dina handikappstränade katter?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Essen
0

dem är inte handikappstränade utan gör saker självmant så som hämtar saker och ska du nu också börja tjaffsa om mina katter i så fall har du gått för långt.

Jag har haft hund hela mitt liv och kan inte leva utan en så enkelt är det och vad gör det dig om jag skaffar hund.

Ninja
0

Pudlar är lättlärda så man kan göra i princip vad som helst med dom, och vill man pyssla med pälsvård så borde det fungera. De har inte lika mycket vakt i sig som schäfrar dock.

Förresten något som kanske skulle ge fler och bättre svar på hundar iFokus?

Pandae
0

pudlar fäller väl inte hår heller?
kan ju alltid va en positiv sak:P

Essen
0

Jag vet vad båda raserna går för men jag kan ju inte bestämma mig. Min sambo vill varken ha pudel eller schäfer, han om någon är velig =D. Om jag fick skulle jag skaffa båda raserna men då måste en av katterna säljas och jag ids inte till att göra det.
       Sambon vill ha collie men jag klarar inte av minnena en collie ger efter min första hund. =(