Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 464 ggr
Amfibie
0

Dumbo hane någon?

Min lilla Nore är ensam, då hans kompis fick avlivas för 1 vecka sedan, och jag vill inte köpa några fler råttor från djuraffär. (Har för många dåliga minnen från mina f.d. zooråttor)

Så därför efterlyser jag en dumbo, hane, så snart som möjligt. Varför vill jag ha en dumbo då? Jo, mitt enda svar är egentligen: dem är vackra som få! Men detta är inte ett krav, endast en önskan, har du en fin och go' toppörad hane går det minst lika bra, först och främst är det ju Nore som ska ha en kompis och inte jag som ska sitta och drägla *skratt*

Nu är det ju bara så att jag bor så j*vla dumt, nämligen 7 mil söder om jönköping så transport kan vara lite svårt ibland, men hittar jag det jag söker så är jag villig att åka också! Kom gärna med tips och förslag!

P.s Om ni vet någon som föder upp råttor med färgen Fawn får ni gärna tipsa om det också, alltså inte silver fawn, endast fawn. Har letat mycket men det verkar inte vara många kullar med den färgen om året? Eller är jag ute och seglar? Nåväl, vet ni något så hör av er, kan köa i 100 år på en råtta med den färgen kombinerat med rätt temperament Glad D.s

Daydreams
0

Ladyinred tror jag bor nära dig och har för mig att hon tar kullar ibland:)

Amfibie
0

Tack för tipset! Ska kolla upp detta!

Bullerbytjejen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så länge du e ute och seglar lär du ju inte hitta några råttor alls *tihii* Å vaför inte silverfawn, dom e ju såå söta ..

Amfibie
0

Hehe, nä det är ju sant, men det känns faktiskt lite som jag gått på grund i mitt sökande av denna färgen just. Vet att man inte borde låsa sig så vid en viss färg, men jag har velat ha en sådan ända sedan jag fick min första råtta, (8 år sedan), hon hade nämligen denna färgen. Dock var hon köpt av en privatperson som endast födde upp till ormmat, ville rädda henne från det ödet.

Jo jag vill ha en fawn, just för att deras ögon är mörkt rubin = typ svarta, silwer fawn har röda ögon och jag är liksom inte riktigt förtjust i röda ögon Generad Men din råtta var fin i alla fall Skrattande

Bullerbytjejen
0

ja min mamma vill ju ha råttor med, men bara augoti, för det va våran första råtta som hon fastnade helt för….

Ladyinred
0

jag har just nu två dumbo grabbar otingade. Vill du veta mer om dom så hojta till…