Uppfödningar i södra halland
Hej, bor i Halmstad och har möjligheten att åka bil upptill ett visst avstånd (men inte för långt). Jag vet att det finns grupper som kan fixa transport, men nu vill jag bara veta om de finns en uppfödare jag råkat missa som finns i närheten. :)
De uppfödare jag lyckats hitta som är närmast är Fridhems råttuppfödning, Pramgårds råttor, Oddpaws & Tanglytails.
Tacksam för svar!
Söker du seriösa uppfödare eller bara uppfödare?
Tänker då din lista innehåller både och enligt mig.
(ex. avla naket eller för reptilfoder anser jag inte seriöst alls)
I Skåne har vi även Lejonhjärtas, Nightmares & Fourpaws.
Klart jag vill ha seriösa :p Har bara kollat på vart dem ligger geografiskt just nu och inte gått in så mycket mer på dem. Lejonhjärta och nightmares vet jag om, det var dock väldigt långt till båda :/ Vem av uppfödarna är det som avlar naket/reptilfoder?
För att backa upp vad jag skrev om Fridhems & här för Pramgårds. (ska finnas mer i råttgrupp på fb)
Har undrat lite om just de två. Någon som vet om de föder upp råttor till att bli foder och säljer "de som blir över/inte behövs" som husdjur eller tvärtom - alltså att de i första hand föder upp till husdjur och resten kan bli foder? Eller helt annat? Massuppfödning?
#7 Ändrat från vad till nu? När jag skaffar råttor kommer jag antagligen inte köpa från dem, får lite vibbar om att de inte är lika seriösa som andra uppfödare men jag har ibland svårt att sätta fingret på det så jag vill gärna vet vad det är som gör med mindre seriösa. Kanske också är bra att veta om man tar emot omplaceringar som visar sig vara därifrån?
#8 Ändrat sig från reptilfoder till sällskap helt. Kan ha fel.
Man får kolla efter varningsklockor..
Läs Vanliga råttfrågor, ska finnas minst en artikel om ämnet.