Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 1133 ggr
im_koi
0

Köpa råttor från uppfödare

Hej, hur lång tid brukar det ta att få råttor tillgängliga till att köpa från en seriös uppfödare? Förstår att de kan variera lite. Hur många kullar brukar en uppfödare föda upp per år? Har kollat på uppfödare i min närhet och de flesta har 0 eller 1 kullar som de fått detta året, och då känns de nästan omöjligt att man faktiskt lyckas få en råtta då de finns så få. Jag ska skaffa råttor om sådär 2-3 månader och vet inte om jag redan nu ska skicka ett intresse eller om det är för tidigt :)

[BergThor]
1

Jag har stått i kö hos säkert 5-7 uppfödare i tre månader nu och är fortfarande råttlös. Antingen så blir honan inte dräktig eller så är det många andra på kö före redan så alla ungar hinner bli tingade. Vill du ha råttor om 2-3 månader så skulle du ha ställt dig i kö förra året.. hehe. Bara att börja höra runt nu och ha tålamod för det kommer ta tid om du vill ha ungar från seriösa uppfödare. Kan man tänka sig att ta hand om några omplaceringar så kan det gå snabbare.

im_koi
0

Jaha såpass :o Tack för svaret!

Kaktusar
0

För mig tog det kanske tre månader men hade tur som fick två snygga pojkar till mig. Jag säger att det är värt väntan :)

tanglytails
0

Skicka direkt, ju tidigare - desto bättre!

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)