Funderar på köpa råtttor
Vet inte pm jag ska välja honor eller hanar
Hej Wijnja! Utmärkt tanke, råttor är verkligen underbara, ha bara koll på att de behöver en stor bur och ge dem dagligen mycket aktivitet samt städning av buren.
Honor är mysiga och kan vara lite divigare men är generellt inget större problem, dock är risken 50% att de får juvertumörer.
Hanar är superhärliga de med men de har en tendens till att kissa revir överallt så det luktar en del!
Oj det blev svårt välja
Blir nog hanar
Hur stor är risken honor får tumörer hade råttor förrut men då hade jag hana
Som alla andra djur
Har redan hittat en bur
Nån på zooplus vilken tror du blir bra
Jag rekommenderar att du undviker Savic Zeno 3. Svårstädad, ranglig och pyttesmå luckor.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Oj tack för tipset
Funderar på flerplast XL
Råttor när du redan har massa marsvin som avlivas och är sjuka hela tiden?
Dem är inte sjuka hela tiden
Tillräckligt ofta för att få folk att reagera. Dessutom har du väldigt mpnga marsvin. Tycket du borde hålla dig till dom. Var gång man går in på marsvin är nått av dina marsvin sjuka eller ska avlivas
#15 och #17 Det är väl skitsamma om man så har hundra djur om man tar väl hand om dem och betalar veterinärbesöken. Urinstenar och tumörer är saker som man inte kan rå för. Marsvin är väldigt sjukdomsdrabbade djur överlag.
Såsom jag har fattat det är det många vanvårdade omplaceringar du tar in, Wijnja?
#18 Man ska ha tiden till att hantera alla djuren också.
#19 Givetvis. Det jag har sett av Wijnjas djur har iallafall varit positivt.