SNEDSKALLE!
Min råtta har sned skalle, . Vet det 100 % säkert,.
Så jag ska ringa till vet, & be dom skriva ut recept som; jagheterswea. Men undrar vad jag ska säga att jag vill ha?.
AKUT!
Normalt brukar inte veterinären göra en behandling förrän råttan genomgått undersökning pga säkerhets skäl.

Det är egentligen (vad jag vet) lag på att de måste undesöka djuren innan de skickar recept. Fast en del gör undantag.. Har du någon kunnig veterinär i närheten? Tror du att det går att vänta tills imorgon eller är det så akut så du måste ha det nu? Iom det är jour nu och de brukar inte vilja skriva ut recept utan undersökning. Om du åker in till vett så brukar de kosta typ 2000 kr bara för att gå in genom dörren=(

/-Min kompis; & vi har Inga kunniga vet. i närheten ! :/ .
Vi ska vänta tills imorrn båda, men måste ju veta vad vi ska säga, & se om dom går med på det iallafall, annars är det bara att åka in. jU :(

varför håller du på så här, du har ju redan fått en massa svar i din jagheterswea tråd. Tror inte det har undgått ngn att du har 3 nick här. rosapussbanan, mosad banan och jag heter swea.

Är det samma råtta eller har 2 fått snedskalle typ samtidigt? o.O
skriv ut eller skriv ner informationen om snedskalle på en lapp. Skriv ner medicinen som de har tipsat om i den andra tråden.
Skriv ner Roslagstulls nummer.
Säg att ni tror råttorna fått snedskalle och säg att ni frågat runder och visa informationen på er lapp. Om veterinären undrar något så säg till dom att ringa Roslagstull.
Även om veterinären är kunnig eller ej så borde de kunna kolla om råttan/råttorna har öroninflammation tex.
När ni ringer efter en tid hos veterinären så var VÄLDIGT bestämd och säg att ni MÅSTE ha en tid samma dag som ni ringer (dvs en tid imorgon, måndag) och att det är Akut.
#4 Även rosabyxor_ …
#4 - Men ingen svarade direkt; JAG UNDRAR; KAN MAN GE; Baytril ????? ..
# 6 - Ja, men jag glömmer Lösen hela tiden :)
& föresten sluta hacka, tycker att det är jätte intressant att vara inne här, men inte kuwl när folk är så Jävla elaka hela tiden -.-

#7 Borde man väl kunna? Jag har ingen erfarenhet av snedskalle, men Baytril har ju ett brett spektrum och tar de flesta bakterier.

#7 men om ingen svarar direkt och du vill ha svar pang boom så finns det jour veterinärer som man kan prata med och då får man sitt svar direkt. eller är det bara att söka på internet. goggla på råtta och medicinens namn eller snedskalle tex.
Jag tycker det är irriterande med flera inlägg om samma sak från olika användare men av samma person. Svarar då betydligt snabbare i din första tråd om du frågar där än om du skrivit en ny tråd:P
Tycker att det är bra att alla dina frågor samlas i en tråd ifall någons råtta får snedskalle sen och behöver ett svar och kan läsa hela tråden och inte flera stycken:)