kan du ta hand om en kull snarast?
"jag från säger mig allt ansvar jag ställer ut råttburen på baksidan den som vill ha kan komma och hämta dom."
Så här skrev Izze nyss i en annan tråd. Tydligen har han fått kullar som han inte tänker sköta om. Efterlyser därför ngn som kan ta dom akut för att sen kunna slussa dom vidare till Råtthjälpen.
allvar ? =S
hmm….vimmerby ligger inte nära malmö…dumt
hoppas de finns någon som bor närmre som kan ta hand om dom:*

falskt alarm."Bry dig inte om mina inlägg försöker bara få folk att mun huggas… det är så otrligt larvigt så nu måste jag reta up lite folk. Jag har 5 rått pluttar bara hanar så dom får inga ungar ^^ Men dom älskar jag så do not fear ^^"
Eh, det var ju ett roligt skämt ^o)
hmm…jävligt omoget att skojja om en sådan sak.
Tur att det inte var sant iaf

Ja, som jag precis sa i telefon till dig Daydream..Tur att det va falskt alarm denna gång. Men det finns ju tyvärr folk till allt.
Pucko att bete sig sådär..jaja.
Men samtidigt måste jag säga att det är kul att se att r8folket kan gå ihop sådär snabbt för att rädda utsatta individer!
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Men håller man på så här för mycket så är nte säkerligen inte mångs dom kommer att tro någon när det är sant. Bara löjligt att hålla på så här som Daydreams gör!
#6: Daydreams? Det var ju inte hon som skrev det. Hon försökte ju hjälpa bebisarna!

#6 " Bara löjligt att hålla på så här som Daydreams gör! " Vad kan du mena med det`? Att hon försöker hitta ett hem åt råttorna. Hur ska hon kunna veta att det inte var sant?:S
#3 Jag ser INGET roligt i att läsa något sådant. Hur kan man ens skämta om en sån sak då det FAKTISKT finns människor som gör så mot sina djur
#8:
Jag tror hon trodde att tjejen som "retades" var Daydreams. Ett enkelt missförstånd :)
Sen angående min replik, jag var väldigt ironisk. Därför jag skrev "eh" före samt en ^o) efter.
#6 nu får du väl ändå ge dig! Daydreams gjorde ingenting fel, hon reagerade på ett inlägg som du uppenbarligen har missat och nu när det visade sig vara falskt alarm så är alla glada för just det.
Varför tror du att Daydreams hittade på? Tar du in någonting som någon annan skriver?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#9 -pustar ut- men att ens skriva så (om Izze nu gjort det).. om det var ett skämt.. jag är helt oförstående och grymt irriterad*
(jag läste det som om du tyckte att Izzes inlägg om råttorna var ett skämt P: därför reagerade jag >.<)
#11: Det VAR ju ett skämt. Eller hon retades typ. Så det menade jag. Däremot var jag ironisk när jag skrev att det var roligt. Kolla på ALLT man skriver och inte bara en liten del innan ni reagerar. Jag var ganska tydlig med att jag var ironisk.

#12 jag förstod med ditt inlägg (#9) att du var ironisk.. Kan endån inte förstå hur någon (jag menar inte dig) kan tycka det är roligt att skämta om något sådant. eller ens retas med någon om det..
#13: Jag menade dock att du skulle ha läst mitt första inlägg bättre, för jag var tydligen även där. Det är så allt tjafs på det här forumet uppstår, folk läser inte tydligt och tolkar då som de vill.
Men men, nu är det glömt!

Men om hon ej hittade på det varför skulle hon av all anledning då skrivit på hon gjorde i inlägg #2? Visst nu har jag sett var det kommer från, men jag kan i alla fall inte se varför hon skrev som hon gjorde i inlägg #2! Men visst…
#15 PM kanske?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Men HERREGUD. Vad är det folk inte förstår??? Daydreams kopierade bara en text som Izze har skrivit!!! Orden i inlägg nr #2 är alltså Izzes ord!!
Fattar du nu, Zandra_83?
#15 det är det man använder situationsteckan till

Säger bara en sak…
Daydreams har hållt på, och värnat om våra små råttor längre än ni haft "sidor här", så att gå på Daydreams att hon skulle "leka" med en sådan situation är såå löjligt.. Måånga råttor kan tacka Daydreams för att dom lever och mår bra idag, så ska ni tjafsa om någon, då bör ni välja någon annan…

Visst, men inte finns det inlägger bland de andra! Men ni har ju bestämmer er för att Daydreams är så otroligt bra, oh wow så duktig hon varit som ville hjälpa en en kull. Jag tycker det låter rätt självklart utan att behöva skapa en hel tråd för det och jag jag har sett det inlägget som Izze skrev, ni är så lättlurade allihop, jag trodde ej för ett ögonblick att Izze skulle göra något sånt! Verkar som ett antal inte har något att tänka med här inne och jag nämner inga namn, ni som gick på det hela vet själva att ni kanske skulle försöka skaffa er ett IQ!

Jag vet inte om det är så att "folk bestämt" sig för att Daydreams är såå bra osv…
Det enda jag vet är fakta… Att Daydreams har så stor erfarenhet av råttor osv, att jag har svårt att tro att hon skulle kunna bete sig så…

Ojdå här händer det grejer. Skulle kanske förtydligat mig. Det jag skrev inom " tecken i inlägg #2 var vad izze skrev i en gästbok. Ser när man läser mitt inlägg att det lätt kunnat misstolkas. Jag har alltså INTE skämtat utan reagerade på ett inlägg i tråden Kan det bli en brun?
Jag tycker verkligen inte att det var ett roligt skämt utan ett riktigt idiotiskt inlägg och hoppas att han mognar nån gång i framtiden.

det där verkar ju inte riktigt stämma..som om hon skulle vilja provocera? och vadå..om ingen hör av sig så e det väl djurplågeri att lämna dem sådär att frysa ihjäl? hm

kul skämt hörrö, åsna

Izze är en han

#24 Hänger inte riktigt med.. Vem kallar du åsna?
#20 NU blir jag faktiskt j*****t förbannad!
sitt inte och kalla folk för IQ befriade för att ett pucko skämtar om att hans råttor fött barn och att han tänker sätta ut dom på verandan och låta första bästa ta dem?
Även om man fattar att han inte menar allvar, så är det fanimej inget kul att skämta om. Om något är IQ befriat så är det f** det>__< GRRRR
men du som är så himla smart och direkt genomskådade att Izze skämtade om det kunde ju informerat andra istället för att be dem skaffa sig ett IQ.
Och varför är det taskigt av Daydreams att försöka rädda de råttorna, tänk om det varit sant? Det visar ju bara att man bryr sig

#27 INSTÄMMER!!!
jag hänbger inte riktigt med, trodde han fått ungar men skämtade om att han skulle sätta ut dom på trappen, han har alltså inte ens fått råttungar ?

#29 Tydligen har han bara hanar hemma…
aah oki, jag dom har ju lite svårt att skaffa ungar på egen hand kanske hehe
håller helt med #27 tänk om det hade varit sant! det finns faktiskt så idiotiskt korkade människor som faktiskt gör så, som han skämtade om att göra
och som 27 sa: det visar bara att man bryr sig om djuren att reagera även om det var ett skämt som det kunde ha varit sant…
Fast nu har han ju fått det han ville… en jävla massa starka reaktioner. Han ville jävlas, och han har fått som han vill.
19 år och luktar kiss…
En skitunge med andra ord. Han växer upp han med, och inser att det finns roligare saker att göra än sitta och jävlas med folk på diverse forum.
Det är väl bättre att chansa och riskera att ha fel än att en kull råttungar skulle frysa ihjäl på bron? Förstår inte hur man kan klaga på folk när de försöker göra bra saker.
För övrigt, som jag skrev tidigare. Läs inlägget flera gånger och tänk igenom vad personen som skrev menade istället för att attackera direkt. Saker som citattecken eller liknande missar man gärna om man läser det fort, men sådana "detaljer" kan vara väldigt viktiga när man tolkar inlägget.
Det är hemskt att skämta om, men det är bra att folk reagerar, jag var faktiskt med om just det där en gång.
En kille i stan jag pluggade hade råttor, men så hade han gjort sig av med dem och ställt ut buren på balkongen, jag undrade om jag kunde ta den eftersom han inte använde den längre. Det var ingen fara, när jag kommer hem hittar jag hans råttor, som frusit ihjäl inne i huset. Han hade ställt ut buren med råttorna i mitt i vinter.
Förstår inte hur en del tänker! Jag vill stänga in honom i en bur mitt i vintern!!!
Ja absolut KREDD till Daydreams som försökte göra en god insats. Sluta klaga! En person försöker göra någonting bra genom att snabbt handla med en tråd för att hjälpa råttor som skall frysa ihjäl, tack så mycket du har ett gott hjärta! Det var falskt alarm inge råttor kommer komma till skada, bra!
Klart slut!
Tackar tackar för all denna härliga uppmärksamhet mycket trevlgit det roligaste var nog all "hon". Men men och att jag skulle sitta och jävlas på forum är inte santa detta är mitt första jävelskap och det har med att göra att jag är så trött på fjanterierna på detta forum fel sätt att göra det på ? Enligt er menning kanske men jag tyckte det var riktigt roligt, Men alvarligt talat så tror jag knappast att det finns så sjuka människor så som jag antydde att jag gjorde i mina tidigare inlägg.
Men det var tjusigt av er allt detta. Mina personliga åsikt är ungefär så att jag tycker typ 90% av er är så jävla "falska" så det är knappt sant stinker krokodil tårar lång väg, dock som sagt credit till daydreams som startade en sådan fin tråd.
Och som dom flesta vet får hanråttor inga bäbbisar.
Tillfredställd?
≧◔◡◔≦
Mycket väl, Sj då ?
bara undrade….
personligen ser jag inget nöje i det alls.
≧◔◡◔≦
vet du ens vad det handlar om ?
Jag är läskunnig.
≧◔◡◔≦
Var vänlig och återberätta då.
Hur du har uppfattat det hela.

izze vad är meningen med det hela?
känner sådana som du. sitter där bakom dataskärmen och leker speciell. får du inte den uppmärksamhet du vill ha i det verkliga livet? som om jag skulle skämta om att jag håller på å dö här eller nått, ring 112 liskom..

Men varför bryr sej folk att svara på Izzes duma inlägg? Det är ju det Izze vill!Lägg ner att svara på dom!
Ja sluta svara på mina inlägg. Det får slut på debatten sitt där i tystnad medans tyrannen härskar fritt wohooo….
Zandra var med på hitlers tid tror jag hon kan det där….