Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 462 ggr
Opelbruden
0

Vågar inte komma ut ur buren :(

Jag skulle behövt lite tips för vad jag ska göra med min lilla Bandit, han e rädd för det mesta och vågar inte komma ut ur buren. Han kan komma fram och lukta på händerna och ta godis ur handen. Det har hänt ett par gånger bara att han har hoppat upp på min arm. Har inte haft en råtta som har varit så förut. Jag gör allting jag kan för att visa han att vi inte vill nå illa men han vill inte komma ut. Som sagt, har ni nå tips på hur jag ska få han att våga att komma fram lika mycket som dom andra grabbarna. Cash va skygg förut men han har blivit mer framåt. Men Bandit är fortfarande lika skygg :/

tanglytails
0

Försöker du ta ut dom direkt på golvet? Testat sätta buren mot soffan? Låta honom klättra ut på dig & få godis? Ta ut honom i huvan & gå ex till soffan där du har filtar han kan gömma sig under? Alt. låt buren stå öppen tills han vill ut?

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Opelbruden
1

Jag brukar ge han godis när han klättrar upp på mig. Men oftast så tar han de å springer in igen. Men ska testa med att låta buren stå öppen och se om han kommer ut. :)