Råttor iFokus

Råttor

Etikettråtthjälpen
Läst 1821 ggr
EmmaFager
0

Råtthona behöver nytt hem

Jag har två råtthonor (Ally och Sansa) som är ett år och fyra månader. Inatt blev Ally sjuk, troligtvis en stroke och om jag ska gå efter allt jag läst om detta så har hon nog tyvärr inte långt kvar… :'( Därför undrar jag om det finns någon här som skulle kunna tänka sig att ta hand om Sansa om det blir så att hon blir ensam? Jag befinner mig just nu i Gullspång, Skaraborg men har egen bil så kan ta mig ganska långt om det innebär att hon får ett bra hem. <3

Poppy1
0

Hej! Hur har det gått, har du hittat nytt hem till Sansa? Jag skulle gärna ha fler kompisar till mina två råttflickor men bor i Lund så vet inte hur det går att lösa med transport.

Adreamerssoul
1

Finns råttan kvar? Erbjuder att ta hand om henne i såna fall, har tre råttor i  ungefär samma ålder. Bor i Eskilstuna och möter gärna upp på vägen mellan Gullsprång och Eskilstuna.

Estrella_Tilde
0

Hej! Jag har själv en ensam hona som förlorade sin syster i nån sortsform av sjuka… Men då har jag sökt väldigt länge efter en ny rått hona som kan ta över Doris plats (den döda) och så Estrella blir glad För ingen i familjen går med på att skaffa en ny Esterella är en busig liten rått hona med fart i bena. Hon älskar att upptäcka saker men ibland kan vara lite på. Hon älskar att mysa och blir lätt sällskaps sjuk efter Doris gick bort. Men ifall du har henne kvar finns jag alltid att kunna ta emot :)

zickan
1

https://rattor.ifokus.se/discussions/4d714bfab9cb46223305f7a4-annonsregler

Här följer  vad en annons ska innehålla vid försäljning eller omplacering av råttor

Kom ihåg att skriva annonsen rätt från början, felaktiga annonser kommer att raderas direkt

Det är inte tillåtet att annonsera ut råttor som är nakna, dubbelrexade eller manx eller avkommor av dessa

Om man lägger upp en kulltråd där bebisar finns till salu ska alltid en annons skrivas enligt mallen nedan annars raderas den direkt och du får ett meddelande om detta

Alla som vill erbjuda sina eller andras ungar i önskas-trådar måste också skriva en annons. Detta för att mildra buskisaveln.

För fullständiga regler samt exempel på utseende på annonser läs artikeln Säljes- och omplaceringsregler

Detta ska en säljes/omplaceringsannons innehålla;

• födelsedatum

• färg, teckning o hårlag

• kön

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)

• faderns namn, födelsedatum, vikt

• moderns namn, födelsedatum, vikt

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc

• pris 

• ort där råttan/råttorna finns

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)

Har du ej alla fakta så fyll endast i vet ej på dessa punkter.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Trixie&Lisa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej, vi har haft två stycken rått-töser (Lisa och Trixie). Tyvärr blev vi tvungna att avliva Lisa för en vecka sedan då hon hade två tumörer som växte snabbt varav den ena satt illa till och inte gick att operera. Kvar har vi nu en jättefin Trixie som är 1,5 år gammal (född sep 2016). Hon är pigg och frisk och väldigt tam. Hon gillar att sitta på axeln och spana, springa runt i soffan eller ligga och mysa i knät och bli kliad i nacken och bakom öronen. Vi har överöst henne med kärlek, men vi inser att hon såklart mår bäst av att få komma till ett hem där det finns andra råttkompisar - att hon får vara del av en flock. Vi bor i Göteborg, men kan tänka oss att köra en bit för att trasportera henne till ett nytt hem. Finns det någon som kan tänka sig att ta hand om henne?