Verkar rädd för oss
Jag skulle behövt lite tips på vad jag ska göra med mina grabbar, för Putte han kommer fram när man öppnar burdörren. Men Cash, Bandit och Niilo är ganska rädda fortfarande. Jag har aldrig hållt på med hanar som är vid 11 veckor, så jag vet inte vad jag ska göra. Alltid när vi har skaffat honor så har dom varit nyfikna och kommit fram, men särskilt Cash gömmer sig helst och vill verkligen inte komma ut. Brukar ha mina händer så han kan lukta på dom och han slickar jämt, men han går snabbt där ifrån. Han va mer nyfiken innan vi gav han en baytril kur, nu verkat han mer skeptisk på våra händer. Vill ju såklart inte att han ska va rädd för mig och min sambo. De gör ont i ens hjärta när han springer iväg med världens fart som att vi skulle göra honom illa, när vi aldrig ens skulle röra en råtta på de sättet. Ge oss snälla lite tips på vad vi kan göra för få honom att lita på oss. Har aldrig haft en råtta med detta beteende. :/
(Är inte råttägare)
Låter som att medicineringen har gett bakslag i er relation, antar att råttorna inte tyckte om att medicineras. Hände samma med mig och några av mina möss som inte hade hunnit bygga fram så bra relationer med innan antibiotikakur - ex. hade inte helt börja hoppa upp i handen självmant än. Så det är ju bara att fortsätta att bygga er relation och förtroende för varandra. Kolla artiklar för rädda/skygga möss, hur göra när man har nya råttor osv. Belöna med godis när de kommer fram och hälsar, umgås med er osv.
Okej, tack! :)