Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1179 ggr
Macncheese
0

Hona eller hane?

Hej, jag är påväg att skaffa råttor och har varit ganska säker på att jag vill ha hanar pågrund av att jag läst att de är mysigare osv. Tills nu när jag var inne på en sida där någon berättade att deras råttor får vara ute minst en timme varje dag men att deras hanar brukar gå in i buren efter 15-20 minuter?! Är alla hanar så eller var bara dom råttorna så lata? Känns ju it kul att ha råttor som bara är ute och umgås i en kvart om dagen liks hahah..

[almamk]
0

Hej! Jag har två hanar och dom älskar att vara ute, väldigt spralliga och älskar att busa, flera timmar varje dag. Så det beror helt på! Alla säger att sina pojkar är super mysiga och slöa, medan mina är två energiskott!

Kaktusar
0

Jag har två yngre hanar som älskar att popcorn:a runt och undersöka allt. Medan min äldre hane gärna kommer ut men älskar att hitta en mysig plats att flyta ut på. Han är däremot den som ääälskar att bli klappad och mysa med. Så det som Almamk sa, det beror nog helt på :)

tanglytails
0

Jag har ett helt gäng hanar, dom är ute i princip dygnet runt här hemma. 

Här har vi ex 1 & ex 2 där du kan se att inte alla hanar är lata (mina hanar), men det beror nog mycket på uppfödarens linje. Jag VILL ha aktiva hanar.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Novachan
0

#3 Jag gillar att det bara kommer fler och fler så råttisar <3

Hoppar de aldrig över "grinden"?

Macncheese
0

Tack så mycket för svaren, det blir hanar ändå då:) och guud va söta videos

tanglytails
0

#4 Nej, mina gör aldrig det, dom går i princip lösa i sitt rum dygnet runt 🙂

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)