Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 445 ggr
Babbett
0

Agoutihona söker nytt hem.

För er som följt min kulltråd så vet ni att jag hämtade hem 2 honor igår. En av dom är en liten agoutitös som nu sitter ensam…hennes fosterbarn överlevde inte natten.

Hon kommer från en ormmatsuppfödare så jag vet inte mycket om henne alls förutom att hon inte är van vid handtering. Fast hon är inte agressiv, jag kan stoppa in handen och gräva runt i buren utan att hon gör annat än titta på mig. Hon är rätt liten och jag misstänker att hon inte är så gammal, hon harredan haft en kull… (och jag behöver väl inte säga att hon inte är en råtta för vidare avel)

Jag har möjlighet att lämna tillbaka henne fast det känns för taskigt, det vore bättre om hon fick en chans i en mysigare miljö med bättre framtidsutsikter.

TienMu
0

Hej!

Jag skulle nog eventuellt kunna ta hand om den lilla agouti tösen, jag har en lite tös här på 10 veckor som nu sitter ensam då hennes mamma å systrar fått flytta till nytt hem.Hon heter Morticia och är jättesnäll och jättetam,kanske kan va ett bra sällskap åt en som haft de lite jobbigt i början? Synd att ja inte hade mamman till henne kvar hon var så himla go me bebisar,hon skulle säkert tagit hand om dina direkt,hennes första kull fick hon 14 st och alla klarade sej och hon diade alla lika mycke,alla va lika fina i hullet. Jag bor i Uppsala.

vänliga hällsningar//Linda

Storvreten
0

Hur ser en agouti ut? Bara en undran :) Jag bor också i närheten av uppsala men är inte i "stort behov" av råttor. Har redan två damer hemma :)

Daydreams
0

Kan hon inte få stanna hos dig?

Muszimba
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Agouti är viltfärgad.

Här är en Agoutifärgad mus iaf för syns skull då jag inte har ngn råtta.

TienMu
0

#4: Jätte söt mus måste ja ju då säga! :) Agouti är e n väldigt fin färg….lite back to the basiks….så de ska se ut ju…

camilla85
0

#2 Här är en bild på min Iris som är agouti

Babbett
0

#3 Nej, jag vill inte ha kvar henne….jag har tillräckligt många redan Cool

Fast jag har inte kvar henne längre, en kompis hämtade henne för en timme sedan Skrattande

Skönt att hon så snabbt fick ett eget hem där hon kommer att leva ett gott liv!!

Storvreten
0

Vad skönt att allt löste sig :)

Babbett
0

Ja, ikke noe er så galt at det ikke er godt for noe.

TienMu
0

Men tusan åxå! Ja då får jag söka vidare efter en kompis till Morticia….

Babbett
0

Jag tycker ständigt det finns råttor till omplassering så det lär inte bli något problem att hitta!

Jag har fått rapporter om att agoutisen redan är en axelknasterråtta!!!

TienMu
0

jo jag tycker det är svårt jag….å de jag hittar finns så långt bort, bör ju va i närheten av uppsala….

[Devo]
0

Bild på en omtalade agouti tösen :)

Alldeles för vacker för att bli ormmat.

Babbett
0

#13 Det har du alldeles rätt i, otroligt snygg tös!