Råttor iFokus

Råttor

Etikett: buren-boende-inredning
Läst 1121 ggr
Opelbruden
0

Vart kan man hitta de?

Hej! Tänkte höra om det är nån som vet vars man kan köpa sånna där plastlådor/korgar som man kan hänga in i buren och vart man kan hitta saker att göra hängmattor och leksaker åt råtterna. För de känns ganska tomt i buren, skulle behövt mer saker åt mina tjejer. :)

Opelbruden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjejernas lya ser ut såhär just nu, och de skulle ju behövas lite mer saker. För dom är unga och väldigt aktiva, springer runt jämt och busar. Så dom skulle behöva lite mer leksaker att aktivera sig med, å så ha lite mer gömställen. Så bomba som sagt med ställen där man kan hitta korgar, å saker man kan göra leksaker av till råtterna! :)

leoselin91
1

IKEA, ÖoB, Jysk, diverse djuraffärer (t.ex. Zooplus), etc.. 

Jag brukar även använda kartongerna (det blir massa kartonger om man handlar online) och dessa kan man slänga när det börjar lukta.. Eller glasskartonger etc..

Novachan
1

+ Rusta, Jula, vanliga mataffärer. Det är många butiker som har plastkorgar. Om du inte hittar dem själv i en butik är det bara att fråga personalen

Kaktusar
1

Dom här tycker jag är jätte härliga, finns i andra fina färger också.
https://www.clasohlson.com/se/F%C3%B6rvaringskorg-Rondo-1,5-l/34-1452-1
Jag har två sådana här som jag hänger upp med buntband (det är nog bättre med något metalband du kan ta av den sen)

tanglytails
0

Köper alltid ett gäng på ÖB när jag är där.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)