råtthane med bra bakgrund?
Jag har en zooråtta här hemma en tjej som är helt underbar, funderar på att ta en kull på henne då jag vill ha två killar och två tjejer till.
Så jag tänkte fråga här om det finns någon som har en fin, snäll, frisk hane med stamtavla och ett så fläckfritt förflutet som möjligt som skulle vilja göra ett test och se vad det blir för ungar?
Jag ska alltså ha fyra stycken själv sen har jag två bekanta som är intresserade av två råttor var, så jag har åtminstone nu hem till åtta stycken. Och där det blir lätt att följa upp ungarnas uppväxt och så.
Jag tänkte om det kanske fanns nån härute som vet att dom har en hane som dom skulle vilja avla på men kanske inte vill sätta en massa bebisar till världen med en annan reggad råtta innan man vet vad det blir av ungarna, med en zooråtta om ungarna blir bra i temprament och friska och fina så kanske det blir ännu bättre ungar med en renavlad hona?
Rudi, min hona, är nu fem månader och väger 300 gram, jag tänkte att jag skulle vänta någon månad så hon växer till sig lite mer och man ser att hon verkligen är frisk och kry. Hon är pew, rexad, pigg och framåt, inte rädd eller osäker. Kommer fram direkt och ska va med överallt.
Köpte henne på djurmagazinet i Gävle, men hon kommer inte från en grossist utan är hemuppfödd, det e det enda jag vet om henne, jag har hennes syster Kaya också. en black husky roan, rexad, jättetrevlig också, snäll och stabil, lite mindre fart i henne bara. Har träffat en kullsyster också som var in på zoo när jag var där, hon var mindre än Rudi men hon hade bara fått fröblandning från zoo, så jag sa åt dom att bums gå hem och ge henne rester och massa proteinrik mat, Men var hon väldigt social och framåt precis som Rudi och Kaya, bara väldigt undernärd.
Är det någon som kan vara intresserad ?
Vi bor i Gävle.
Ninja här, även hon boende i Gävleområdet, har två helt underbara killar.
Ja, henne har jag träffat, och mina tjejer har träffat hennes grabbar också.. fast mina va små då, fast väldigt pilska så jag fick hålla kopplet kort på dom hehe..
Spiken o Eye är bara för ljuvliga! Eye är jag mycket kär i…