Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 306 ggr
Bim
0

TACK ALLA SOM HAR HJÄLPT MEJ!

JAG SKA FÅ RÅTTOR!! Jag är så himmla glad! Ett speciellt tack till StormmillaGirl! Hon har gett mej jätte mkt tips och har hjälpt mej jätte mkt! Och tack till ALLA andra! Ni får jätte gärna ge mej FLER tips! Jag ska få råttorna efter jul. Gud ni förstår inte hur GLAD jag är! Tacktacktacktacktacktack till alla igen! Kram!

Daydreams
0

grattis!

Bim
0

Tacktack! Du har också skrivit på nästan alla mina forumsinläggg! Så ett speciellt tack till dej med! Dun har också hjälpt mej! (eller du har väl skrivit på alla mina inlägg tillochmed!) Tack!

Ladysoul
0

Haha.. Sweet.. Kul att du äntligen får råttor nu :)

CamillaS
0

Bara kul att kunna hjälpa till..Skrattande Grattis igen! hitta nu nå riktigt trevliga sötnosar! :) och så får du inte glömma att visa bilder på dom sen ;)

Bim
0

Närå klart att jag ska lägga upp bilder på dom! MASSOR! Jag och min syster skulle vilja ha dumbosar, är det nån skilnad på "vanliga" och dumbosar? Är det nån som har dumbosar? Vet ni nån bra uppfödare? kramkram

dorkey
0

Skillnaden är öronen på råttorna.

En "vanlig" råtta som du skrev kallas toppörad.

En dumbo har öron som är en aning större och sitter lite längre ner på huvudet. Be något visa en bild, jag tycker personligen de är sötast. De brukar vara lite mindre i kroppen också än toppörade också om jag inte tar fel.

Jag tror Daydreams faktiskt har fött upp några, sedan vet jag inte så noga.. Kolla på startsidan där Grodan skrivit en tabell med en massa uppfödare.

Bim
0

Aa, jag vet hur dom ser ut. Dom är såå himmla söta! Vad har du för råttor? Om du har några.. :)

Nicciz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dumbo

Nicciz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Toppörad

Nicciz
0

Det finns bara en registerad uppfödare med inriktning på dumbo och det är Ale´s

(tror att det finns en till som precis nyss blivit registrerad förresten, men glömmer namnet hela tiden) Men skåne någonstans omkring…

Sedan så finns det såklart ett helt gäng oregistrerade både mer och mindre seriösa.

Kolla runt på nätet och sedan kan du ju höra dig för här av andras erfarenheter. Jag har iaf hört att dem som har råttor ifrån Daydreams är jättenöjda med dem. Men kan inte yttra mig i första led då jag inte har haft glädjen att äga en ifrån henne själv…

Nicciz
0

Och såklart

Grattis och lycka till i sökandet!!!!

KickanW
0

Jättekul verkligen :) Jag åker ganska ofta ned till Stockholm så om du hittar någon uppfödare där kan du kolla med mig så fixar sig nog transport :) Nästa gång jag ska dit blir nog runt den 17 december.

Daydreams
0

Tror Tezzlans föder upp dumbo, hon blev nyligen registrerad uppfödare, bor i Göteborg så kanske lite närmre än Skåne. Hon finns med på Grodans uppfödar artikel, sen finns det även ett inlägg som Grodan gjort där folk som föder upp dumbos har skrivit in sig.

CamillaS
0

ajuste Tezzlans hade jag glömt bort :)

Bim
0

Men gud vad mkt hjälp jag får av er! tack så himmla mkt ska kolla på allt när jag kommer hem från skolan, men nu  måste jag gå.. :) Kram och tack alla!