Storleksskillnad på hanar och honor
Hur långa (kropp+svans) är era råttor? Är hanar väääldigt mycket större än honor? Och en lite konstigare fråga.. satt och googlade på hanar och fick se bilder på deras pung, på alla bilder var dom verkligen enorma?! Är allas så? Hahaha…
Det beror en del på linjerna. Finns små hanar,/honor, stora hanar/honor sen lagom hanar/honor så bättre du ser vad uppfödaren eller uppfödarna du vill ha från har för storlek.
Japp, pungar är väldigt stora.
Lite bilder på olika hanar i olika åldrar. Pungar till folket lix.
Tycker man det är otäckt så är det lika bra att bara ta honor men jag hade hellre besökt uppfödaren & valt kön utifrån vem jag klickar med.
Visar ett väldigt unikt exempel på sjukt liten hane.
Antagligen något fel men han är såhär liten permanent, han är i dagsläget 8 månader. På bilden är han 6 mån (inte växt sen dess direkt) & bebisen bredvid är ca 2 månader.
På första bilden:
<- Lumos (6 mån) & Altar (2 mån) ->
På andra bilden är introt med hela flocken & bebisarna på 2 månader.
<- Lumos (6 mån) & Earth (2 mån) ->
#1 Ska åka i veckan och träffa råttorna så får se då vilka jag klickar bäst med! Jag är mest inne på hanar då jag vill ha lite keligare mysisar. På dina bilder tyckte jag inte att pungen "störde" mig på något sätt. Det var mer på Google bilderna där pungen var rosa och skrynklig och mer liknande en människas haha.. TACK för dina bra svar 😘
#4 Det är väldigt individuellt, mina hanar är väldigt aktiva & inte gosiga, latmaskar så ha det i tankarna!
Haha, ja, jag stör mig inte alls men jag vet att det kan störa vissa. Jag tror man vänjer sig ;) Ingen fara! Jag hoppas du finner rätt råttor för dig 🙂
tror de varierar! Har en hane som vägar ca 400g (han är kastrerad) och en annan som väger över 1 kg! Samma med honor :) Men hanar är generellt större än honor.