Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 440 ggr
LeTigre
0

katter och råttor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är en gammal råttälskare som pga år utomlands osv inte haft råttor på åtta år. Nu har jag en kattpojke som jag älskar massor (han är snygg också, se bild) och har hela tiden tänkt att jag måste vänta tills han går ur tiden (hemska tanke!) innan det kan bli aktuellt med råttor. Men nu ser jag att flera av er här inne verkar ha både katt och råtta. Hur fungerar det?

Zandra---83
0

För min det gick det hur bra som helst.Det började med att min katt var livrädd för råttor,men råttorna brydde sej ej om katten. Men när jag skaffade den senaste råttan så blev katten helt förälskad i den råttan,de andra brydde hon sej ej mycket om,men hon var ej längre rädd för som,men det var den senaste hon verkligen tyckte om.De kunde sitta och pussa på varandra hur länge som helst.Men när jag sen var tvungen att ta bort katten pga sjukdom så sörjde råttan i säkert en vecka efter att ej få se sin vän.Så för min del har det ej varit något problem,det var det ej med min första katt heller (han var ändå en katt som gick ut och in som han ville typ) medans den senaste nu bara blivit innekatt efter ha kommit från djurens vänner.

LeTigre
0

ah.. men då kanske det an finnas hopp så småningom ändå. Jag hoppas få behålla Gibson (kissen) i en 10-15 år ännu men vill hemskt gärna ha råttor när barnen blir lite större. Några fler som har ombinationer av udda djur hemma? Kanske finns det fler osannolika "kärlekshistorier"? Berätta! :D

Ladysoul
0

För oss går det hur bra som helst. Ceasar har varit lite nyfiken av sig men sen har intresset gått åt nånting annat. Vi brukar ha råttorna ute när Ceasar är inne också och aldrig att han gör nått.. Han ligger hellre i soffan och softar.. Han är en riktig slacker :)

Lells
0

för oss här hemam går det jätte bra med båda katt och råttor :)

kanske beror det på att hon är e perser och itne har så mkt jaktinstinkt vad vet jag haha. men hon nosar bara lite p dem sen springer hon iväg. men om hon ser en fågel ute så är det fart i henne :p tycker det är märkligt att det kan vara en sån skillnad på ute och inne beteenden.

LeTigre
0

vad säger uppfödarna då, säljer de till en som har katt? De är ju notoriskt noga med att köparen ska passa.. Räcka ut tungan

imsuchadiva
0

Jag har en katt , en drös möss & två råttor. Och det funkar kanon :)  
Ibörjan tyckte katten att den var lite intressant att titta på mössen. Nu sticker jag dem under näsan på  honom, o han har aldrig gjort något x]

CamillaS
0

jag har tre katter, och 4 kill råttor och det funkar bra, men mina katter är inte överens med råttorna, när råttorna och katterna är tillsammans så vill katten slå till den med tassen elle försöker jaga den, så nja… här hemma har vi inte råttor och katterna till sammans bara under uppsikt då man kan se vad dom gör och så, aldrig själva!
men när råttorna är i buren så funkar det väldigt bra, katterna kan sitta och titta på buren utan att göra något mot dom.
och råttorna är rädda för katterna. men så länge jag håller dom skilda eller låter dom träffas under uppsikt så går det väldigt bra med katt och råtta.

Ladyinred
0

Jag litar inte ett smack på katterna här hemma. Den ena katten bryr sig inte nåt nämnvärt men den andra går till anfall mot buren ibland när han inte hittar nåt annat att leka med. Råttorna bryr sig inte men jag skulle inte ha de lösa i närhetan av varandra utifall att katten är på bushumör och vill leka hårrdhänta lekar med dom. På grund av detta är jag väldigt noga med att klippa klorna så inte råttorna blir rivna av misstag. För det kan gå väldigt snabbt. Har aldrig hänt nåt men man vet aldrig…

Allamej
0

Jag har 2 katter. Den äldsta, Mimic bryr sig inte om råttorna, hon gjorde men efter att Doodle jagat ner henne från diskbänken så att hon slog i rumpan har hon inte velat vara i närheten av dom.

Skrutt däremot, min lilla är fortfarande helt övertygad om att råttor är interaktiv katt tv… Hon gillar inte att ha dom upp i ansiktet men hon är enormt fashinerad av dom som är under tröjan + att hon gillar att hoppa upp på burar… 

Så, Skrutt får inte vara i rummet där råttorna är lösa.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Elma_vip
0

Jag har ingen katt men jag har en hund. :D Och råttorna går lösa på golvet när hon står precis bredvid och kollar, de har även gått på henne rygg. :P Hon gör inte mkt hon, och vi har ändå bara haft råttorna i ca en vecka.. :P

Terato
0

Råttorna verkar inte vara ett dugg rädda för hundar. Mina klättrar på hundar om de får chansen. Däremot är de livrädda för katter. De kan bli skakis av själva lukten av katt.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se