Råtta som piper
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej,
Som jag har lärt mig via böcker och andra källor så piper/låter oftast råttor om det är något som gör ont eller är fel. Jag matade mina råttor Lisa och Sally med brödpinnar och efter det så började en utav dem, Sally, låta konstigt… hon har gjort det i ett dygn nu och jag börjar bli orolig. Jag har bifogat länk för att ni ska få se samt höra. Det är inte alltid som hon låter men kommer då och då.
Hon andas genom näsan och kan göra sina vardagliga sysslor men ja.. någon som vet? Kanske förkylning eller så? Har haft dem i en vecka dessutom.
tack på förhand!
Här får du en artikel om råttornas språk.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Tack! Det svåra är att hon hoppar till, som i form utav hicka, ryckning i samband med lätet.
Det är inte råttans språk. Förstår inte alls varför #1 länkar till det.
Ts jag råder dig att kontakta veterinär!
#3 Det var lustigt - vad är det annars?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Håller med hera där. Kan inte höra klippet av någon konstig anledning. Men beskrivningen låter det som en råtta som fått en förkylning. Kan testa te, enchinagard i vattnet osv. Blir den sämre eller inte bättre bör du uppsöka veterinären
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Definitivt en förkylning, testa med det Zickan rekommenderade. Det är dock så med råttor att är de förkylda går det väldigt lätt över till värre saker så som lunginflammation och/eller utvecklad mycoplasma. Så holl noga koll och uppsök veterinär om det blir sämre.
Råttor, råttor och lite mer råttor!
Låter konstigt tycker jag att hon blev förkyld så plötsligt och bara av att hon gav henne bröd? Eller så råkade hon bli det i den stunden. Skumt vilket som. Hon låter iaf inte bra så skulle rekommendera veterinären för hennes del.