Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2458 ggr
dorkey
0

Vitrinskåp - bur ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk att göra om detta till en råttbur.

Gör inte om dörrarna något, utan sågar ut på sidorna om skåpet och gör där antingen små fönster eller ett enda stort med hönsnät. Fixar till hyllplanen och gör det råttvänligt.

Jädrans vad snyggt det skulle bli.. Värsta buren!

Ska jag köpa den? : D

Tulo75
0

ja jag hade nog köpt den. det kan ju bli urläckert? är det glas i rutorna på framsidan? (på bilden är det ett hemmabygge, men jag har tyvärr ej byggt den själv)

Ladyinred
0

Jag tycker oxå att det har jätte potensial. Nackdeln enligt mig är att det inte skulle gå att öppna den om man inte ville ha råttor på hela golvet :/

lolaisdenied
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det skulle säkert bli jättefint:) Tänk bara på att djupet är litet (kanske inte på det skåpet du ska göra om men annars är det ofta det) och lacka lacka lacka med vattenbaserad lack! Tyvärr börjar de lukta efter ett tag endån om de biter lite någonstans eller om färgen blir nersliten.
Baksidan på skåpet, är det tjockt träd? Oftast är det bara en några mm tun platta och de försvårar om du ska hänga upp hängmattor och sätta till andra skojiga saker.. men det har du nog tänkt på isf men ja.. så du vet:)

Mitt hemmabygge blev rätt dyrt för jag köpte plexiglas som skulle skydda botten och lacken var inte så billig.. Trots massa jobb så började det lukta efter ca ett halvår och nu är det slängt. Som tur var har jag små honor så jag tänkte inte på att djupet var litet. Men nu i efterhand tycker jag att det var dumt att de hade så lite djup..