Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 655 ggr
kattenlinus123
1

Råttan med till Gotland?

Nästa sommar ska jag och min klass åka till Gotland. Min mamma kommer att följa med och 3 andra vuxna. Jag undrar om det är en bra idé att låt dom följa med och ha dom kvar i bilen( man får ju titta till varje timme tror jag) jag kommer nog att ta med hela buren som dom kan vara i. Jag det låter mycket där nere men jag vet folk som har tränat hundar genom att ha satt deras transport väska på golvet i fram i bilen( främst Små hundar) jag brukar ha min transportbur därnere. Vad bör man tänka på när man är framme på Gotland, ska man låta dom vara i stugan när man är i Visby eller stranden, det hade ju varit mysigt för det är sista bad sommar för dom hära busfröna. Har haft dom på marknad/ torgfest och dom bara mös. Ska åka dag tid då mina sover för det mästa. Har sökt runt mycket om hur det är med råttor men har inte hittat så där mycket är trotsallt nästan ett år kvar och om hela klassen ska boka med klass pengar så är det ju orättvist om jag vill ha en djurplats det är väll dyrare? Tacksam för svar

tanglytails
0

Jag hade inte lämnat råttorna i bilen spec. på sommaren precis som jag inte lämnar barn eller ex hundar i bilen. Det blir lätt för varmt snabbt.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

zickan
1

Jag är gotlänning. Det går att lämna i bilen med hundar osv. Men det låter otroligt mycket, varmt stressigt och det är mycket avgaser. Så värmen(beroende på när du åker) och avgaserna kan tyvärr ge problem. 
Bättre att du lägger till en liten summa för djurplats och tar med dom upp på båten. Vill du inte sitta med dom hela tiden utan vara med klassen osv. Så är det bara att de har en säker transportbur med vattenflaska, mat osv. Så kan du lämna dom ståendes på sätet eller mellan bänken som är mellan sätena. Tittat till då och då. Går du i skolan, kanske är yngre så är även djurbiljetten som alla biljetter billigare än vad de är för oss lite äldre. 
Även om de inte är en ombokningsbar biljett du har. Så är destinationgotland inte alltid omöjliga. Bara ringa och höra med dom om du kan få uppgradera din biljett till en djurplats. Tror de ligger runt 100-200 kronor om man är under 18 år. 
Jag har själv lyckats boka fel dag och märkt det när jag stått på hamnen och tänkt resa iväg. Inte haft ombokningsbar biljett då, men de skratta bara åt mig och var snälla att ändra till den dagen. Det fanns ändå plats.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

kattenlinus123
2

Tack för svar ska boka en djurplats där uppe, inte så kul att svettas ihjäl där nere och så ha der bra med er!😝😋😁😀

zickan
0

Lycka till. Ha så kul på gotland :-). Du får ta lite råttiga gotlandsbilder och lägga upp

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

pellepojken
0

Jag åker till Gotland ofta och har ibland några råttisar med mig. Skulle aldrig lämna dom kvar i bilen. Dom mår bäst av att få följa med upp till salongen.