Bruten svans?
Är det möjligt att bryta svansen?
Fundererar nämligen på om det kan vara så att det är det min Selma har råkat ut för.
Längst ut ser svansen blå ut och när jag rör svansen skriker hon. Hon skriker inte annars. Dessutom ser det ut som om hon inte har kontroll över den biten längst ut.. eller så är det något som jag bara får för mig.
Det är klart att råttor kan bryta svansen. Råttans svans är en förlängning av ryggraden precis som alla svansprydda djurens. Och gör de det så är det säkert väldigt smärtsamt. Du bör åka till veterinär med din råtta så fort som möjligt.

Det ska jag absolut göra. Hoppas det inte blir allt för problematiskt för henne då hon är blind.. och förmodligen hör hon bara på ena örat.

Jag har kommit fram till att den nog inte är bruten, hon är förmodligen bara lite öm. Idag verkar hon må bättre och hon skriker inte :)
Stackare.. sådär ser det inte ut.
Råttor kan väl precis som katter få "knick" på svansen när de ligge ri mammans mage o det är trångt för långa små svansar. O eftersom råttan i #3 har sån stor knick tror jag snarare det rör sig om trångt inne i mamman än att svansen är bruten.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#3 ge svansen en puss från mig.

Pralin, om din råtta skriker då du rör svansen gör det ONT! Bäst att du kollar med veterinären, så det inte blir komplikationer. Lycka till!

Hejhej!
Då hennes värk gick över dagen efter har jag inte behövt uppsöka veterinär. Det blåa längst ut på tippen gick även det över. Hon mår toppen men nu.. men jag är fortfarande liten fundersam om var det var för något.
Men som sagt, nu mår hon toppen och allt är frid och fröjd :]

stukning eller klämning kanske? min kompis råkade klämma en av mina råttors svansar förut och det blev blott och lite tjockt och gjorde VÄLDIGT ont men han blev bra ganska snabbt

nått hände.. men det gick över lika fort
hoppas nu på att det inte händer igen..