Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1038 ggr
camilla85
0

Någon som har provat frontline?

Jag som jag skrev är det någon som har provat frontline till sina råttor?   Ska behandla Ville (och de andra) en gång till då hans klåda har kommit tillbaka. Han har troligtvis skabb. Förra gången använde jag stronghold men fick nu tips om frontline. Ville kolla med er andra först.

cosmonita
0

Har ingen erfarenhet av Frontline. Däremot är Stronghold väldigt effektivt mot skabb (och loppor). Därför kan man fråga sig om han verkligen har ohyra eller om klådan beror på något annat.

Kanske nån annan vet mer om Frontline?

Absinthe
0

Frontline tar inte bort skabb, bara ohyra..
Jag har provat frontline efter att pratat med vet, visst ohyran gick bort men skabb måste du ha stronghold till.. Fungerade inte strongholdet så prata med din vet om större dosering möjligtvis och kanske två behandlingar efter varandra..

Lycka till!

camilla85
0

Men skit också nu har jag ju behandlat med frontline idag och så läser jag absinthes inlägg nu. Den personen som jag fick tipset av hade använt frontline mot skabb och hennes veterinär hade sagt att det var bra.

Nu måste jag ju i så fall vänta i minst 3 veckor innan jag behandlar med stronghold igen.

Grodan
0

Jag testade Frontline när det kom till Sverige för några år sedan. Främst använde jag det som ett skydd på utställningar (för att slippa få med sig ohyra hem). Min veterinär berättade nämligen att det är ett bra skydd mot skabbkvalsterangrepp om råttan INTE redan har skabbkvalster.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

camilla85
0

Okej ja då kommer det ju inte att hjälpa på mina råttor. Det är ju troligtvis skabb som Ville har. Fast jag börjar även fundera på om det skulle kunna vara någon allergi eller så. Vi får se hur det går.