Ferplast Jenny-Buren!
Ni som haft den eller har den, är den bra? lätt att städa och så?
lätt att inreda?
vill veta vad ni tycker om den så skriv gärna allt vad ni tycker både posetiva och negativa saker med den!

Jag hade den till min mus förut. Tycker luckorna var på tok för små och den var jobbig att städa. Jag är en fan av garderobsburar då jag vill öppna hela framsidan, liksom. Varför kan de inte bygga såna voljärer!?
Älskar mina stora små vänner..
Tror att de e för att fåglarna kommer att flyga ut då i o med att voljärer igentligen e till dom :)

Aha..
Det borde uppfinnas fler riktiga råttburar med andra ord.
Ja riktigt stora med hyllor och rör. Har bara sett mindre sånna… Antar att det inte e tillräckligt stor efterfrågan gör att det ska va lönsamt för företag att göra sånna :/

Vi får väl se till att förfråga då! :) Vilka ska man vända sig till egentligen? Det blir ju typ Ferplast och liknande. Råttintresset verkar ju växa i Sverige. Klart de måste göra råttburar!
Men angående Jennyburen. Annars är det en helt okej bur. När jag sålde den så ritade jag en bild på hur luckorna sitter.(det ska vara ganska exakta mått)
ok, konstigt att luckorna är på det där sättet. en på framsidan och en på baksidan :/

Jag tycker den buren är jättefin. Finns mycket man kan lägga till nya våningar också. Jag har sett den och tycker att den bör vara lätt att rengöra. Har aldrig riktigt tänkt på luckorna, men är de små så kan man nog ändå lätt fixa till det med lite hemmabygge.

Jag har två sona burar och jag tycker de är super,inte svåra att göra rent alls,men om jag ska säga något negativit så är det väl att det är lite lite med luckor,men jag tycker den är super i sin helhet och vill ej byta ut den.
#8 har du nån bild på dina burar? skulle vara lite roligt att se hur dom ser ut inredda.

#9 Jag önskar jag hade,men har tyvärr ej det och har i nu läget ingen fungerande kamera,tyvärr.
hmm.. oki :(

EDIT #7: Jag har kollat upp nu och Jenny buren ÄR en råttbur. Den är designad för råttor.

Ja, jennyburen är en råttbur, ja.
Jag menade att det vore fint med en voljär byggd för råttor!
Men det är ju ändå lite dumt tänkt med Jennyburen att den har så små luckor.

jaha, missförstod då:P Jo jag har sett de luckorna nu också, tycker också de är väldigt små, i alla fall de på framsidan och baksidan.
mm håller med..
Jag har en jenny bur..och jag tycker inte luckorna är speciellt små..
De är två stora på framsidan..och så två små på sidorna :O
Jag har inte testat att göra rent den än eftersom jag inte har råttor än, får hem dom nästa helg (28e)..
Sarakchi har du nån bild på din bur eller kan du ta?

#16 Jag har bara sett en lucka på framsidan och en på baksidan, eller har jag missat något? Jag tycker dock att de är på tok för små för en sådan stor bur:P

Fel av mig..
Ja hade Jolly..:P
Men visst kan ja lägga in lite bilder på buren :P

#24 vad fin den är, där kommer mina pluttisar få det skitkul:D
Jag har en Jenny - bur och den är väldigt söndertuggad…Hade en GP i den ett tag och detta resulterade i två stora hål i burbottnen. Mina råttor har fortsatt att gnaga i hålen och till sist rymde de. Nu har jag fått sätta för en massa grejer för att de inte ska kunna rymma…Inga bra erfarenheter av den med andra ord, ha ha.
20# va kul med bilderna tack så mycket! jätte söta råttisar fick man med på köpet
men trodde jenny buren bara fanns i grå färg på underdelen?
inga fler som har bilder på sin jenny bur?

vad är det för mått på Jennyburen? nyfiken:)

Bredd 78, djup 49, höjd 80.