Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 514 ggr
Elma_vip
0

Min nya bur, vad tycks?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är ju så att det kommer två st råttor till mig imorron, två honor och idag var jag och hämtade en råttbur jag hittat på blocket :D Den är 80*80*180 så den är rejäl :D Men tror ni att honorna kan komma emellan gallret?

Elma_vip
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en till bild, inredning ska jag köpa imorron och sen kommer jag bygga till hyllor m.m.

emmsaaan
0

fin

Ladysoul
0

Vad är det för mått på gallret? Hålen ser rätt stora ut.. och råttor kan klämma sig igenom det mesta..

lolaisdenied
0

Förrut kunde min ena hona komma igenom min kaninburs galler och jag tror att de gallret har smalare mått är buren på bilden, men det är svårt att se storlek via en bild.
Hur gamla är honorna ?

Fin bur :D

Elma_vip
0

Ca 3*3 cm.. Är det förstort?

Elma_vip
0

#4 vet inte exakt, har "beställt" från en zoo affär så jag vet inte riktigt hur gamla de är när de kommer..

lolaisdenied
0

Är det inte så att kommer huvudet igenom så går det med resten av kroppen också?
Min kanins gallerbredd är ca 2,5 cm.. honan var några månader, inte fullvuxen..

Om de kommer igenom kan du klä in buren med nät:)

Elma_vip
0

Okej, vad kan jag ta för sorts nät då?

lolaisdenied
0

finns sånt 4kantingt.. vet inte om typ granngården har det hm

Ladysoul
0

Vet att Ö&B ska ha det..

Elma_vip
0

Okej, tack så mkt båda två :D

Stephanie
0

Till honor är det nog tyvärr för stort… Ledsen Mina tjejer skulle bara klämma sig igenom och vara överlyckliga över den nya buren som inte är rymningssäker Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

RobFrazie
0

Mycket nice bur. Men är du säker på att måtten på hålen är 3*3? jag skulle tippa 2*2 eller 2,5*2.5?

Elma_vip
0

#13 ja det är jag, jag var precis och mätte dom igen och tyvärr så är dom 3*3, men vi ska åka & kolla på annat nät idag, ifall de tycker om att rymma :P

Ladyinred
0

Du får sätta igång o göda dina råttor så kommer de inte kunna komma igenom gallret sen ;P

Elma_vip
0

Haha, ja precis :P