Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 1003 ggr
bonnierat
0

Veterinär i stockholm

som jag förut har skrivit ett inlägg om då har jag en hona med en tumör. Jag undrar om ni vet någon bra veterinär i Stockholm som kan operera smådjur? (Jag kan åka lite längre utanför Stockholm också) vad har ni fått betala för operation av tumör och vilken klinik var det på? Jag har googlat och ringt till några kliniker men dem flästa är ju inriktade på hund och katt tyvärr. Jag hittade bland annat univertetsdjursjukhuset som ligger i Uppsala och jag tror att dem är duktiga på smådjur.

lilithx
0

Jag skulle rekommendera mälarens smådjursklinik. Har opererat två råttor där med komplicerade tumörer. De är mycket duktiga. Det är Marianne Tornvall som opererar. Har gått på ca 5000 med undersökning men då har det som sagt varit komplicerade tumörer. Jag har gjort som så att jag har sagt att det är en tumör och bokat både undersökning och operation på samma dag så slipper man åka dit två gånger.

Lillräkan
0

Tänkte precis rekommendera samma som #1 :) Jag brukar åka till Mälaren Smådjursklinik.
Min Akilles (hona) opererades för juvertumör där i september och allt gick bra. Undersökning + operation + att jag valde till att skicka tumören på analys blev 4795 kr. I våras opererade Marianne bort äggstockstumörer på en av mina gerbiler och det gick också bra. Jag tycker att det märks att hon bryr sig väldigt mycket om alla djur och det känns tryggt.
Det är lätt att ta sig dit med bil (och gps i början), vilket är en fördel också.

bonnierat
0

Okej tack!

R4ttus
0

Om du kan åka till Uppsala så rekommenderar jag Djurdoktorn i Norby. De har en smådjursexpert där, som både har opererat bort tumörer och kastrerat flera av mina råttor.

Inte så fasligt dyrt heller jämfört med andra ställen, kommer inte ihåg exakt vad jag betalde för operation, men max 3000 var det för en tumör som satt illa (jämfört med 5000 på andra ställen)