Oplanerad kull råttbebisar (Malmö)
Hej fellow ratlovers!
Jag tog i Augusti hem 2 råttor som högst troligen skulle blivit ormmat. Uppfödaren sade att det var för tidigt att avgöra vilket kön de hade så jag tog 2 som såg ut att vara av samma kön, men sen visade det sig att de var motsatt kön. Jag ringde veterinären så fort jag lade märke till detta och bokade kastrering av hanen. Vet. sade att de måste vara minst 2 mån gamla för att få kastrera, så på dagen gick jag och ordnade det. Allt gick som det skulle förutom att honan blev "med kull" precis innan han kastrerades. Jag hade blivit informerad om av uppfödaren att hanar oftast inte riktigt vet "hur de ska gå tillväga" förrens de är ca 3 månader gamla så jag trodde inte att det var någon fara. (jag vet, fy skäms på mig, jag borde kollat upp det själv. Tro mig, detta hade inte hänt om jag hade vetat. Jag har aldrig haft råttor förr så jag hade ingen koll.)
Nu ska iallafall honan föda när som helst, och jag har läst på massor om hur bebbarna skall skötas och allt sånt där, så jag är redo för den biten! Men jag vill gärna se till så att råttorna blir omhändertagna. Jag har inte plats för fler än 2-3 råttor själv. :(
Vad ska jag göra? Finns det någon som kan tänka sig ta emot några av de små? Kostnadsfritt så klart. Jag vill bara se till så att de små liven får det bra.
Vart är nog bra att skriva :)
Om du ska göra en annons så måste du följa våran annonsmall
http://rattor.ifokus.se/discussions/4d714bfab9cb46223305f7a4-annonsregler?stickies-1
men om det bara är intressekoll, visst. Men håll dig ändå gärna till mallen
Minitinjttor, Malmö, det står i titeln :)
Zolah, ok lägger upp ett nytt inlägg när de är födda så jag kan svara på frågorna i Mallen.
Då låser jag den här tråden om du ska göra en ny :)