RÄttor iFokus

RÄttor

Etikett: buren-boende-inredning
LĂ€st 3411 ggr
tina86
15

hemmagjord 😆

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har byggt om en garderob till rĂ„ttbur Ă„t min 3 Ă€lsklingar. Hittills tycker jag det funkar toppen. Skulle vara jĂ€ttekul och se om nĂ„gon/nĂ„gra gjort nĂ„ge liknande!😊. Men om nĂ„gon har erfarenhet av liknande o stött pĂ„ problem lr bra att tĂ€nka pĂ„. Kom gĂ€rna med tips!

Maria
0

Jag skulle gĂ€rna vilja vara rĂ„tta hos dig❀

/Maria

tina86
0

SnÀllt sagt! Det brukar min sambo med sÀga ;)

[AnimeV4]
0

#1 TĂ€nkte precis samma sak! 😃

Riktigt bra gjort! đŸŒș

Snurrig
0

Snyggt! Hur mÄnga rÄttor bor dÀr? och hur ser buren ut nÀr den Àr stÀngd?

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

tina86
4

Det bor 3 pojkar. Modig Rex o fjant :)

Snurrig
0

#5 Imponerande! Riktigt bra gjort.

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

tina86
1

Va snÀlla alla Àr! KÀnns skönt att höra dÄ jag Àr nybliven rÄtt Àgare o försöker hÀnga med pÄ alla "regler" som alla har sÄ mycket kommentarer om! Blir helt snurrig! Inte lÀtt att Àga rÄttor inte :)

Zabbio
1

JĂ€ttefint! :)

HĂ„ll huvudet högt men nĂ€san i en vĂ€nlig vinkel.                                         

tina86
0

Är det ingen som har hemmagjord bur? :(

Zabbio
3

Min Àr visserligen hemmagjord men inte av bokhylla eller sÄ :)
Svetsat armeringsjÀrn och nÀt 13x13mm.

Idag gjorde jag en extra vÄning - har haft hyllor och hÀngmattor tidigare, men med en hel vÄning kan jag tex ha glasburken som Oddity gÀrna sover i uppe pÄ andra vÄningen. Det finns ju ingen risk att de vÀlter ner den som de kan göra om den bara Àr pÄ en hylla :)
den Àr 100x50cm och ca 155cm hög.

tina86
0

Gud va smart! DÄ jag verkligen mÀrker att de Àlskar att klÀttra! !! O mÄste vara lÀtt att göra rent! KÀnns skönt att veta att det finns fler med för mycket fritid till sina smÄ ;) vad har du köpt ditt galler? Hur mÄnga fyrbenta vÀnner har du i buren?super fin! Tack snÀlla för att du delade med dig! SÄ kul att se andras burar!!! :)

Zabbio
4

Ja, den Àr ganska lÀttstÀdad, lÀtt att koma Ät överallt och jag Àr nöjd med den extra vÄningen :) Hade som sagt bara hyllor innan.
NĂ€tet Ă€r frĂ„n Jula, tror det gick 2 rullar a 70kr (50cm högt) men minns inte riktigt. Valde smĂ„ maskor för att kunna ha ungar i buren - det var nog tur för sen blev det smĂ„, smĂ„ SPCA rĂ„ttor som flyttade in.. :P 

Just nu bor dÀr 6 damer i buren. Men kÀnner att det Àr i mesta laget sÄ framöver kommer jag nog hÄlla mig till 4-5 Ät gÄngen :) Fast jag vill ju inte bli av med nÄgon av de jag har nu!
Oddity, Niftie, Zanie, Blaise, Spell och Magic :)

[dvÀrgkaniner]1
0

Vov, sĂ„ snygg bor du har gjort! đŸ˜ź
JĂ€ttefint vart det đŸ™‚

mallimalli
0

Jag vill oxÄ ha lite bilder pÄ hur ni inrett ombyggda garderober/vitrinskÄp/bokhyllor :D Jag hÄller nÀmligen pÄ att bygga ett eget, sÄ inspo tas gÀrna emot! NÀr jag Àr klar ska jag oxÄ lÀngs upp bild sÄklart ^^

[Ragnar&Allan]
1

Gud vilken fin bur med all inredning men blir det inte svÄrt att rengöra t.ex. inne i husen om dom kissar eller liknande?

bullen73
0

NÀr jag fÄr hem rÄttor igen tror jag att det blir en mindre bur jag bygger Ät dom :) dÄ slipper dom att sitta i transportburen medans jag stÀdar

StjĂ€rnor Every family has a story to tell, this is ours Blomma

Alwyn
0

#0 Vad fin den blev! Jag ska just börja bygga en stor bur av en garderob. En sak som tyvÀrr snabbt kan förstöra hela buren Àr ju om de kissar pÄ hyllplanen, de mÄste fuktskyddas. Kan inte se om du har lackat din bur invÀndigt? Jag kommer att anvÀnda plastmatta i min.

mallimalli
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag har lackat 3 lager pĂ„ mina hyllor, men i framtiden kmr jag nog bara köra pĂ„ en massa inredning sĂ„ det inte blir nĂ„n hylla alls
 Jag har inte bestĂ€mt mig Ă€n đŸ€Ș Plus att jag lagt till "avskiljare" i trĂ€, framtill och baktill sĂ„ att jag tekniskt sett gjort om hela nedervĂ„ningen till strölĂ„da med lĂ€ttströ. (Bild kan fĂ„s om det önskas)

Än sĂ„ lĂ€nge ser det iaf ut typ sĂ„hĂ€r. PĂ„ ovandelen bor mina hanmöss đŸ™‚ 

(Dom fick med sig ett rosa plasthus, skĂ„lar och en toa som dom oxĂ„ har, givetvis)

mallimalli
0

Bilderna blev lite konstiga
. Testar igen
 Men det Ă€r iaf ett omgjort vitrinskĂ„p sĂ„ nederdelen Ă€r en dörr gjord av nĂ€t, och dĂ€r bor tjejerna đŸ˜