Ni med tre råttor...
Hej!
Ska hämta råttor i helgen och jag har möjlighet att ta hem 2 eller 3 råttor. Jag är dock rädd att när man skaffar 3 så kommer en blir utanför. Eller hur funkar det för er? Har ni haft några problem att en är lite utstött?
Råttor är flockdjur & två är ett par så tre är närmare en flock iaf. 😃
Kärlek, ärlighet & respekt.
Jo, det förstår jag men som sagt tänker om flocken är för liten för att det ska bli en fungerande flock dynamik :)
Jag har alltid bara haft två och tycker det funkar fint, inget gruff eller bråk mer en lite bus och brors gnabb som alla tonåringar
Nej, inga som helst problem med tre! Dom ligger alla och gosar i samma hängmatta jämt :P
Har haft flockar i olika storlekar, tre går prima enligt min erfarenhet. Svårt att förutspå för andras råttor givetvis.
Kärlek, ärlighet & respekt.
Jag skulle säga tre :) När jag skaffade mina tog jag bara två först, men ångrade mig redan samma kväll och skaffade en till från samma kull någon dag senare. Det var det bästa jag kunde gjort, för gruppdynamiken i min lilla flock blev mycket bättre med tre än två :) Vill en umgås och en annan vara själv för stunden, så finns alltid en tredje att vara med istället. Så hos mina har det snarare blivit att ingen behöver vara ensam än att någon blir utstött :)