Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 653 ggr
PlusPlus
0

OT-Råttabstinens!

Länge sedan jag skrev något här på rif! Men jag har sådant sug efter råttor igen så jag blir knäpp snart! Jag vill ha två myspojkar att pyssla om och gosa med! Men jag kan inte för min sambo, typ dom flesta vännerna och mamma klarar inte lukten av dom. Mamma är dessutom allergisk, endast vid hudkontakt men ändå. Varför ska råttor lukta så! 😢 Min sambo gillar dom, han tycker dom är skitfräna men dom stinker för mycket. Hade det inte varit för lukten så hade jag fått skaffa råttor säger han! Å jag kan liksom inte bara skaffa ändå, vi bor ändå ihop å jag är tvungen att respektera vad han tycker precis som han respekterar vad jag tycker i andra frågor osv.men det är inge kul alls! Lägg upp massa söta bilder, filmer, berättelser med era små rådisar, kanske dämpar abstinensen lite grand! Kan jag ju inbilla mig det iaf ;)

Lillysrats
0

Aldrig funderat på brudar då? :) Luktar inte alls lika mycket!

komigentam
0

Givetvis bra du respekterar hen du bor med! Lukten beror ju en hel del även på bottenmaterial, städning osv.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

PlusPlus
2

Jag har haft både honor och hanar. Haft ganska många och fått uppfattningen av att honorna är lite mer hyper, busiga och livliga medans hanarna är betydligt slappare. Så har det varit bland mina å jag vill ja mysklumpar ^^ Kan självklart vara väldigt individuellt oavsett kön men är bra frälst i grabbarna 😂 Ja men det är såå svårt att respektera då det är mitt absoluta favoritdjur. Ibland föreställer jag mig hur jag gått typ bakom ryggen på honom och skaffat ett par grabbar som bara är där en dag när han kommer hem å han tar det hela med en klackspark å myser lite med dem 😂 men världen funkar inte riktigt som jag vill XD Jag torkade hyllplan och bytte tyger varje dag, bytte toalådorna varje dag och Ströet i botten byttes en gång i veckan och han kände ändå en stank. Han är väldigt känslig för lukter å det å råttor matchar inte värst bra! 😂

komigentam
0

Haha, jag  vet hur du känner för jag har känt likadant men  jag har råttor nu åtminstone! Så din dag kommer återigen, håller jag tummen för åtminstone!

PlusPlus
1

Ja jag hoppas det! 😂 saknar det så extremt! Är dock tråkigt att dom inte lever så länge, hade önskat att dom haft livslängd som en katt eller ngt! :D

komigentam
0

Vi får väl hålla tummen att våra uppfödare lyckas inom en snar framtid att höja livslängden & förbättra hälsan. (tyvärr är det väl ett projekt som kommer ta fleraflera år men)