Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 486 ggr
bonnierat
0

Gul diarré?

Jag upptäckte i morse att min råtta hade en gul fläck i pälsen. Jag fattade inte vad det var och det luktade så illa också. Varför får hon det?

Zolah
0

det kan vara att det är bara att hon ätit ngt som hon inte ätit förr och därmed blivit dålig -

ge mer information om vad hon fått och gjort på senaste, även om det vore ballt så kan vi inte se tillbaka i tiden ;)

bonnierat
0

Ja. Igår gav jag henne haricovert som hon alldrig ätit förr. Om det kan vara det som gjorde diarrén. Jag gav det igår kväll så hon har bara sovit sen dess.

Zolah
0

kan vara så, ny mat kan ibland överraska magen, jag gav vindruvor en dag och fick  ' gräsgrön'  klibbig avföring. håll koll på råttan utifall det är något annat iafl, om hon fortsätter kontakta veterinär

tötenöten
0

Hade en grabb som fick gul/vit avföring. Han dog strax efter det, han hade dock varit lite småsjuk innan. Har för mig det har något med levern att göra, dock inte säker.

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

bonnierat
0

#4 hon har en godartad tumör.

tötenöten
0

#5 Min grabb hade en mindre tumör också, ingen aning den var godartad eftersom jag tänkte att han fick leva så länge det gick då han var en väldigt gammal fuzz. Skulle råda dig att åtsminstone ringa och prata med en veterinär om vad som kan vara felet, allra helst träffa en veterinär.

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta