Benny-Siv för ett himla liv
Har en liten råttbebis kvar vid namn Benny-Siv för ett himla liv (hyllning till Absinthe). Hon är en ba dumbo.
Mamma är Nara (ba eu bk dumbo) pappa är Sayid (s/ba dumbo)
Hon söker ett hem, blir 6 veckor på måndag. Hon är en glad framåt tjej även kallad "pipleksaken" för hon talar rätt högljutt om när hon tycker man är dum. Dvs inte låter henne klättra på de stora damernas bur etc.
Har du frågor kan du ställa dom i tråden, är du intresserad av att köpa henne så skicka ett pm med lite detaljer om dig själv, din flock, råttvana etc.
Jag registrerar ej i SRS, men dom har stamtavla.

Kan hon inte byta kön ;) Det skulle ju varit en st Benny :)

vilken sötnos! hade gärna köpt henne men bor tyvärr för långt bort :/

Ååååh! varför ska alla råttor va så underbara? hade så gärna tagit hand om alla råttor på hela jorden….
Vi letar ju efter en hona respektive hane till våra små tossar här hemma, men problemet är ju.. att lilla Snusan kanske är med bebisar nu efter vårt idiotköp… så de kanske inte är det smartaste att ta hit en ny hona till henne om hon snart ska ha en kull… =/ fan vad man känner sig dum… ush =( 

Är ju inte så lätt att se om man inte haft råttor förut, hur gammal var hanen respektive honan som satt ihop?

Men det är ju precis det jag haft… så just därför jag känner mig som en rentav sagt IDIOT.. men jaja, ett misstag är skett och det lär ju aldrig ske igen, dem är nu snart 8 veckor….
åhh vilken sötnos, säger som 1# kunde det inte varit en kille:)
Vart bor du? =)

Jag bor i Malmö

Varför ville du ta den här kullen, vad från föräldrarna var det du ville föra vidare? Hur lång stam har hon?

#9 tjuvparningskull och inte tänkt att paras på varken mamman eller pappan ännu.
Men ja jag kommer att använda mamman igen. Hon har en bra stam, är en väldigt trevlig och snäll råtta som accepterar nykomlingar utan problem. Hon har uppvisat ett bra immunförsvar och tagit väldigt väl hand om sina ungar. Pappan har en lång stam, är en underbar gosråtta, men ska inte utvärderas för ev avel förrän till våren.

Och så blev det visst tusen frågor till
-Hur gamla var föräldrarna vid parningen och om det var en tjuvparning, hur kan du vara säker på vem som är pappa?
-Hur menar du att hon uppvisat ett bra immunförsvar? Inte varit förkyld fast dem andra varit eller…?
-Äger du mor och farföräldrarna oxå? Vad är genomsnitts åldern i stammarna?
-Finns det mycket tumörer i släkten?
-Är det en dumbo/dumbo parning?

men nicciz, du hänger ju på r8 också, jag skrev där om denna tjuvparningen när det hände, så läs där så får du en hel del svar.
Och ang immunförsvaret så ja, trots att många av mina honor varit förkylda etc så har mamman aldrig varit sjuk. När flocken fick skabb var hon den enda honan som det inte syntes ngt på (naturligtvis blev hon behandlad ändå)
Morföräldrarna ägs av en annan uppfödare som jag samarbetar med. Genomsnittsåldern är ej uträknad.
På mammans sida finns det inte tumörer i släkten så långt bak vi vet, men det har säkert förekommit precis som i alla släkter. På pappans sida vet jag inte hur det ligger till med tumörer.
Ja det är en dumbo dumbo parning.
Du får gärna fråga och ifrågasätta, men du kan ju bemöda dig lite med att kolla om en del svaren finns redan.

Skratt
Förlåt läste faktiskt mest rubriken och skummade igenomtexten och tittade på bilden, och sen var hon väl sååå sööt att allt försvann.
såg nyss att det var en dumbo/dumbo. vad heter inlägget på r8 det har jag helt missat, försöker undvika kulltrådar pga av bebissjukan man får…
Ok,är det absinthe du samarbetar med?
låter ju helt underbart om det inte finns så mycket tumörer.

Hmm gick dit och letade men hittade bara en av trådarna, den heter tjuvparningskull + planerad kull, den andra tråden heter längtar:)
och nej Absinthe och jag försökte oss på en parning men honan blev inte dräktig. Nara kommer från Råttordens uppfödning.

Jag hittade båda, så nu har jag fått massor av svar!! 

vad bra