Dåligt samvete över maten
Jag har ett jobb där arbetstiderna skiftar varje dag. Det gör att mina råttor får sin s.k. "färskmat" nästan olika tider varje dag. Jag brukar oftast ge dem mat från det jag lagar dag till dag, så det är svårt att tex ge de mat på morgonen. Hur viktigt är det att man håller maten inom samma "ram"? Har så dåligt samvete..

Oj, jag har då inga fasta tider för någonting alls för mina djur, varken råttor, hundar, katt eller gerbiler.
Inga fasta tider, men däremot fasta rutiner, tex alltid då jag vaknar på morgonen så tittar jag till dem och ser så de har mat (foderblandning) & vatten och att de mår bra, detta är även det sista jag gör innan jag lägger mig för natten.
Allt där emellan beror på arbetstider, annat planerat, osv vilken tid de får komma ut, får färskmat, mm.
Tycker inte alls att du behöver ha dåligt samvete för att du inte har fasta tider, så länge de får det de behöver under dygnet i form av mat, vatten och kärlek.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Olika djur är olika känsliga för sådant. Hästar till exempel är det ganska noga med, då får man anpassa så att nån annan kan ge om man jobbar olämpligt, men råttor är det ingen större fara med. Ge det före/efter jobbet som det passar för dagen så blir det nog bra.
Tack snälla för era svar! 🙂