Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 624 ggr
Hagman25
0

Min råtta slutar inte blöda

För en stund sen hamnade mina råttor i bråk. Den ena bet den andre i foten och det slutar inte att blöda. Finns det något man själv kan göra så att det slutar? Jag undrar även om kastrering hjälper dom o bli snällare emot varandra?

Linn Is The New
2

Potatis mjöl! Det fungerar som blodstopp

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

komigentam
0

Kastrering _kan_ hjälpa men det är ju inget vi kan säga som inte har mer detaljer. Tillräckligt stor bur? Åldrar? Bott tillsammans alltid? Vad får de att bråka? Hur är linjen bakåt? Släktingar som är bråkiga? Tillräckligt med matskålar, vattenflaskor, sovplatser osv?

Som sagt:  potatismjöl fungerar som blodstopp.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Hagman25
0

Dom har en bur som är H:116 cm L:100 cm B: 50 cm. De har flera olika sovsäckar. Dock enbart en vattenflaska och matskål. De började bråka när vi tog hem en ny medlem för ett tag sen. De är ca 5 månader nu, medan det nya tillskottet är 2 månader. Vi köpte dom från djuraffär så vi vet ingenting om deras bakgrund. Men den nya råttan köpte vi hos uppfödare.

Mymlan&Vifs
0

Är det den nya råttan som blev biten? 
Är det så att bråket involverar en nyintroducerad råtta så rekommenderar jag att hålla isär bråkråttorna en tid och starta om från början.

Hagman25
1

Nej tyvärr så är det de två tidigare burkompisarna som börjat bråka. Eller ja, den ena är mest aggressiv och bråkig emot den andra. Det funkar konstigt nog väldigt bra med den nya råttan, ingen av de tidigare har visat något utfall gentemot den!