Kattlyckas bur Voljär 162
Är väldigt intresserad av denna bur och undrar om någon har den?
Om ni har den kan ni lägga upp bilder så man kan få se hur den ser ut med inredning + om man sätter in en kattoalett i botten, hur mycket av utrymmet blir kvar? 🙂
Denna?
Det finns en liknande på zooplus.se: denna!
(ps. är det första gången du beställer därifrån så brukar man få 10% rabatt)
Voljär 162: 1190kr
Innermått (utan tak): 50x50x128cm
Gallermaskor: 1,3cm
Luckor: 20x26cm (en av två framtill)
20x12cm (en av två framtill)
Montana Villa Casa 60: 1449kr
Innermått (utan tak): 56x56x133cm
Gallermaskor: 1,3cm
Luckor: 23,5x23cm (två framtill)
13,5x18cm (4 längst sidorna)
Kattlådor kommer iofs i olika storlekar men ska du ha den som låda i botten eller som toalåda? För det finns ju toalådor i storlek till kanin som du kan ha i hörnet ist & är det för botten så kanske SAMLA från IKEA kan vara en idé. (de kommer ju i massa olika storlekar)
Höjd är jättebra (om man har fallskydd givetis) men tänk på att det främst är bottnen som L80/SJV/LS räknar. Om matte inte är din starka sida så finns detta smidiga hjälpmedel: burräknaren. (välj dock lagliga mått, inte rekommenderade för de räknar med höjden men det gör som sagt inte lagen på det viset)
Kärlek, ärlighet & respekt.
Det är buren i den första länken och kattlådan skulle jag ha som toalett i botten :)
Ops glömde skriva att enligt kattlycka är yttermåttet ca 65*66*162 och innermåttet ca 50*50*128, hur kan det skilja 15cm i djup/bredd när gallret inte är 15cm tjockt :O
Tänkte på det med, låter lustigt. Räknar de taket som bredaste punkt utanpå kanske? Annars förstår jag inte alls!
Osäker på måtten på kattlådor men i värsta fall finns ju mindre kattlådor som man ha till kattungar (de är ju generellt mindre) 🙂
Här är några ex som passar i buren men de kanske är för stora för din smak, det är ju helt upp till dig! :)
Kattlåda från Biltema.
Kattlåda från Rusta. (är iofs kanske precis så den inte går in men om man tar av "kanten" så vinner man nog 1 -2 cm möjligtvis?)
Kattlåda från Jula. (är nog som med lådan från rusta)
Kattlåda från ÖB. (fanns en till men den var 54cm så för stor)
Valde de butikerna då folk oftast har något av dom hyfsat nära. 🙂
Vet iofs inte om de går in & ut ur buren vidare smidigt.
Jag har själv hörntoaletter för kanin & tycker det är smidigt.
Har haft den och kommer aldrig ta upp den igen. Ranglig, konstig botten låda, ingen lucka nertill, inga luckor bara en lös galler bit som inte går att få fast, galler på sidorna lossnar en efter en.
Tittade på en bild nu och ja, det är taket som de går efter, ganska dumt då det egentligen inte är intressant hur brett taket är. Tack för länkarna, ska kolla dem 🙂
#6 aj då, då hoppas jag att jag har bättre tur med buren då den är beställd 🤐
Håller tummen!