Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 901 ggr
[svensktillverkad]
0

Kan råttor glömma bort en?

Har lämnat mina råttor till råttvakt för första gången och ska åka bort nu i två veckor och funderar på om råttor kan glömma bort en? Är jättenojig att dom ska ha glömt bort mig totalt och se mig som en främling eller ha ändrat beteende när jag kommer tillbaka..

[Jennah]
0

Haha så känner jag med alla mina djur varenda gång jag eller de åker iväg! Men det har aldrig hänt att nån av dem glömt mig.

Hoseok
0

Två veckor är ju ingen tid alls. Råttor är smarta djur, jag tror verkligen inte de kommer glömma bort dig. 

(Men det vad jag tror, inte fakta).

Zolah
0

Vad jag vill minnas så har dom fotografiskt minne, så tror dom kommer ihåg en rätt väl ^^

Lamina
3

Minns en gång när jag var och hälsade på en uppfödare med en av råttorna hon hade fött upp. Råttan hade inte sett personen på 1 1/2 år, men hon var på henne som en igel och skulle pussa och gosa. Gick inte att ta miste på att hon kom ihåg sin första människa. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Elisabeta
0

Det är ingen som helst risk. Men däremot så kan du räkna med hämnd följd av glädjebevis. Det beror i så fall på att de är arga på dig för att du försvunnit och de saknat dig. Sedan kommer det motsatta .Själv har jag haft ett par råttor som har betett sig så mot mig.

Engdahl
0

Hade ett jobb förut som innebar att jag jobbade borta (ibland en vecka ibland två) så min pojkvän tog hand om dom då. Dom demonstrerade det med att vara väldigt slöa (sov typ hela tiden) och åt väldigt lite. Sen när jag kom hem så vart otroligt glada och började springa runt och äta massa. Min pojkvän hatade det då dom uppenbarligen tyckte om mej mer (var hans med men jag hade dom mer på heltid) haha så vi skämtade alltid om det. Som svar skulle jag säga att dom märker när du lämnar och när du kommer tillbaka