Vad tycker ni om den här då?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

http://www.blocket.se/vi/13918733.htm?ca=2_k Klickbar.. =)

För jäkligt.. =/
Stackars den honan.
JÄVLA SKIT! *ursäkta* Men nu får ni tåla mitt språk!
Jag ska försöka ta det så sansat som möjligt.
Kvinnan bor väldigt nära mig och känner min mor, de imgås ibland. Hon har en dotter på 5 år. Kvinnan tycker det mesta är äckligt, hon är mycket pryd av sig och äcklas av smådjur, baciller etc. Och nu har hon då tydligen skaffat sig en råtta till sin dotter. Visst, kanske ni tycker, vad är det för fel med det?
MYCKET!
Mamman vägrar ta ett sådant ansvar, hon eller hennes man skulle aldrig någonsin få för sig att städa buren, eller läsa på ordentligt vad det gäller levnadskraven.
Ungen är sadistisk och är mycket elak mot djur, jag har själv sett henne leka med kaninen som är undernärd eller katten. Det är hemskt.
Jag känner mig så skyldig till detta nu eftersom det lär vara efter dottern har sett mina råttor och har sett hur fina och snälla de är som hon har skaffat en. Kvinnan sa en gång för länge sedan, "Åh, usch. Jag längtar verkligen inte tills min dotter kommer vilja ha massa smådjur, uuuuhh!" Visar du upp råttan i närheten av henne springer hon därifrån.
Jag har varnat dem om att börja med hamstrar eller något då en råtta är för mycket ansvar, men visst! lyssna inte!
Nej, jag blir ledsen och förbannad nu när jag för det första vet att den råttan som de har redan lider. Den plågas, utan tvekan. Och att de ska skaffa en hane? NEJ, VAFAN?!
Ursäkta, men jag blir arg. Sådana människor som dem ska inte ha djur.
**Hur anmäler man, till vem?
**

Söker en råtthane som "sällskap" för en råtthona?!
Är dom ens medvetna om vad som förekommer och blir mer än bara sällskap ,mellan två olika kön? *suckar*
It´s a big NO NO !
#4 ; mjo fast en flicka på 5 år vet nog inget bättre om hur man "handskas" med djur speciellt inte när föräldrarna inte har nåt intresse alls för våra tama fyrfotingar(verkar det som).Dom borde nog inte ha några djur alls…eller?!
#4 jag förstår inte riktigt heller hur man kan skaffa en råtta till ett barn som är 5 år? okej vissa kanske kan ta sitt ansvar men det är nog inte många.. då MÅSTE föräldrarna ta ansvar och hjälpa flickan med djuret. ofta en 5åring tycker det är kul att städa?
shit blir så förbannad när jag läser detta.. kan du inte göra nånting? kan inte din mamma prata med tjejens mamma? man kan ju inte bara skaffa ett djur bara så där.. sen att hon är sadistisk med djur är ju helt fruktansvärt!!! har inte hennes mamma lagt märke till det? vilken jävla idiot till morsa säger jag.!!
fan hatar sånt här.. hoppas att det kommer lösa sig på nåt sätt så råttan får det bra.
ja just det hon vill ju ha ungar också.. hur kan mamman ens tillåta det när hon verkar avsky smådjur?? det är ju ett enormt ansvar

Skickade ett mail till na o undrade om det är avel hon skulle vilja syssla med eftersom det är en hane hon söker till sin hona.
e lite nyfiken på vad hon säger *funderar* .

#4 Du kan ringa till både polis eller till djurskyddsföreningen,jodbuksverket (tror jag) sen kanske även till miljö-och hälsoskydd (i vissa kommuner så tar de även djurfall,inte alla).
#5, Nej, det är ju inte flickans fel. Mamman säger ju inte ifrån, så hon förstår inte att det gör ont på katten eller kaninen eller vad det nu är.
Nej, de borde verkligen inte ha djur!
#6, Precis. Om en kvinna som själv är intresserad av råttor och skaffar en till sin dotter, ja då är det självklart helt okej! då berättar mamman om hur man ska göra och hur snäll man ska vara. I detta fallet är det bara sjukt.
Jag ska prata med min mamma och se efter om hon kan prata med henne, jag kan inte direkt dra upp privata saker här men jag kan säga att det kommer bli svårt att få henne att lyssna.
Mamman lägger märke till det, självklart. Men hon tycker nog inte det gör något, hon hoppas på att katten själv ska säga ifrån, kaninen, vilket djur det än är.
Detta är djurplågeri.
#7, Det förstår jag inte heller. Det verkar jättekonstigt!
#8, Bra! fortsätt maila till henne. Säg till när du fått svar.
#9, Det svåra är att en del tycker nog att man överdriver, de har viktigare saker att göra. Men jag måste ju prova.

#10 Jo visst kan du kanske få svaret att du överdriver,men när man ser något (vare sej det handlar om djur eller barn) å måste man som ser det rycka in och det är bra att du försöker!Vare sej djur eller barn kan säga ifrån själva (visst visst katten kan klösa och så,men risken är stor då att den bara råkar mer illa ut efter det) så en annan människa måste hjälpa dom som far illa.Jag hade gärna hjälpt dej att ringa runt om jag hade bott i närheten och så!Jag hoppas allt går bra!