Annorlunda råttsele till salu!

Tihi, perfekt till den som vill ha en hippieråtta 
brukar inte dom där selarna vara lätta för råttan att krypa ur? har för maig att det var nån annan som sa det om dom.
men annars var det en fin sele!:)
#1 Ha ha, exakt 
#2 Jag provade en annan sele förut och den rymde de enkelt ur. Denna har funkat bra (fast mina råttor kanske är tjocka?)! Dock har jag lite "för många" selar nu så…
Någon som vill bjuda på selen 
hmm jao funderar på passformen, jag har vel inte direkt så tjocka råttor :P

Är det "S" på den du har? Den funkar inte på vanliga tamråttor, dom kommer ur den, har 3 st såna selar här hemma, S & M storlek på dom, och S passar bra på min Gp- råtta :P och dom är lite större än tamråttor :P Men har man en väldigt stor tamråtta så vesst :P
Jag tycker knäppningen på de selarna är jobbiga, först måste du ju dra åt skit mkt på karborrebandet om du skall ha den på en vanlig tamråtta sedan så sitter ju knäppningen direkt under halsen så den stör ju bara :S
Den har i alla fall passat mina råttor, som väger runt 500 g (strax över och strax under) 
I annat fall får ni väl köpa den och testa!
Det finns inget "S" eller "M" på den 

okej!
Det stod på förpackningen om de va S eller M :P Men troligen så är de S då min största iller grabb har M på sin :P
Jag ser inte riktigt på bilden hur den funkar.. På vilket sätt sitter den på råttan?

Du knäpper karborre under magen och under halsen, sedan så är det ett extra "spänne" på den under halsen och under magen som går över karborre banden…..
Om det nu gjorde saken lättare att förstå vet jag inte :P
Ett kardborrband under halsen och ett runt magen precis som wild_child__ skriver. Sedan finns en extra knäppning under kardborrbanden, med ett "knäpp - spänne" (sånna där man har på galonbyxor eller på nyckelband). Dessa kan man spänna så mycket man tycker. Tills selen sitter bra.
Så den ska väl inte vara så lätt att rymma ur 

Alltså då måste ni ha väldigt stora råttor :P Det är vad jag tror iallafall :P Min minsta hona på 348g kan inte ha den och ingen av mina andra här hemma heller, enbart Jack ( Gp-råttan ) Som ändå väger upp mot 1 kg och är dubbelt så stor som alla mina råttor, han kan ha den utan att jag behöver späna åt för hårt eller liknande. Min iller Maja som också har S måste jag spänna in spännena så långt det går och sedan även dra åt, och ju mer du drar åt när man har den på en råtta ju mer iriterande blir selen för dom..
Jag hade inte använt en sån sele på mina tamråttor, den är väldigt lätt att komma ur, båda mina illrar har lyckats, jack har lyckats och defenitivt mina tamråttor har lyckats :P Men smaken är ju som baken, så de är ju helt upp till var och en =)
Men den blir ju pytte - liten när man spänner hela kardborrslängan. Och då går det ändå att spänna åt ännu mer om man vill…Dessutom var det en "råttsele". Selarna för illrar för större 
Du måste ha en helt annan storlek på din sele. För det skulle ALDRIG få plats en GP - råtta i den där selen, ALDRIG. Har haft GP - råtta nämligen.

Haha jag har 3 olika storlekar på den :P S M och L :P sedan vilken som e vilken har jag inte en aning om :P Vet bara att Maja är den som har S selen :P Min Gp kan ha den, men inte länge till han e bara några månader, och då vet du ju att dom växer som ogräs nu första året ;)
Kanske du har en XS eller nått då :P trodde bara att de fanns 3 storlekar på den men men =)
Ja, jag måste ju ha en XS eller något i sådana fall. Eller så har du en extremt mager GP - råtta 

Haha, mager? nja snarare fet haha, nedå han e perfekt i kroppsstorleken =)
Han är min 3:e gp så lite koll har man allt :P
Min minsta storlek är iallafall S och den skall vara till råtta och Iller enligt bilden på förpackningen då, M är till Iller och Marsvin och L är till Kanin, om jag inte minns helt fel… Men min minsta passar ej till råtta :P så du måste ha en Xs :P eller nått.. haha
Men dom är väldigt effektiva iallafall tycker jag =)
Ja, de fungerar bra och är roliga att se på 
Ingen som vill köpa?!
*Putt*
Eftersom selen enligt "wild_child__" även funkar till GP - råttor, så kanske någon GP - ägare vill köpa den 
Ingen som vill ge ett litet bud på selen 

#18 om de nu är samma storlek som sagt :P
Puttar upp för dig

Äsch, jag vill jättegärna ha den men jag är PANK 
#20 Ja, exakt. Men inte kan det väl finnas XS? Låter lite konstigt, he he. Då borde det väl finnas XL också…och vad ska man ha det på? en belgisk jätte?
#21 Äsch då…Du får återkomma när du inte är pank då 

#22 Haha, ah eller hur :P den borde vara väldigt stor om de är en XL :P
Hoppas att du får sålt den iallafall =) Lycka till!
Ha ha, mjo…Får hoppas att selen blir såld. Har redan en till varje råtta…Den tredje bara hänger där och vill bli såld 
Med tanke på hur krångligt det kan vara att få på en sele, och hur lätt råttorna slinker ur sånt där så skulle jag aldrig köpa en sån sele måste jag säga… Jag föredrar kicki-modellen!

Mvh Stephanie 

Illrar kan väl ha den? sätt annons isf på illerIfokus:)
Tack för tipset! Lägger in en annons där