Almanacka i fyrfärgsfoto
Visst är det härligt att ha en sådan med ENBART råttor! 
Sådana finns faktiskt att få tag på. Jag har hört att SRS ska köpa in och sälja, bla på mässan i Sollentuna. Sedan kan man även be zooaffärer ta in när de ändå beställer katt, hund, iller etc almanackor från stora företag som även gör med råttor, kaniner, marsvin etc… Vet du någon sådan zooaffär eller bokhandel? Kanske kan de ta in ett 20-tal till oss andra?
Med almanackor är det alltid så att INNAN man gör dem vill alla ha sedan när de finns och då kostat en stor summa vill ingen ha och man går med förlust ekonomiskt. Denna tredje person "man" är en privatperson som tror att hon/han kommer att få tillbaka för sina utlägg men så blir sällan fallet. I alla fall inte när det gäller en smal publik. Råttor, möss, gerbiler, hamstrar etc räknas som smal publik…
Däremot hade jag ett tips till BURDE förlag, smådjursklubbarna och även djursajterna på iFokus att TILLSAMMANS göra en almanacka! Delade kostnader. Flera som är intresserade att köpa etc… och då större chans att få almanackan såld… (och få tillbaka pengar man lagt ut)
Jag har själv gjort almanackor flera gånger med möss och råttor. Det har aldrig gått plus ekonomiskt… Dock funderar jag på om man skulle göra en almanacka med ex råttlika gnagare… tex
- 2 månader med tamråtta
- 2 månader med tammus
- 2 månader med GPråtta
- 2 månader med taggmus
- 2 månader med natalpälsråtta
- 2 månader med zebramus
Eller varför inte något helt annat
- 4 månader med tammus
- 4 månader med tamråtta
- 4 månader med tamiller
Vad tycker ni?

Jag vill ha en råttkalender! En rolig grej skulle vara om man kunde göra som kattkalendern (tror det är något djurhem som ger ut den?), där det är kattnamn som har namnsdag istället för människonamn :)

Skulle man inte kunna göra som så att man kollar av intresset, kollar hur många kalendrar man måste göra för att hålla priset rimligt och sen får folk betala in pengar INNAN man trycker upp kalendern. På det viset sitter ju ingen och går back..?

Råtthjälpen kommer att sälja en väggkalender för -08 om man samtidigt vill stödja en bra sak :-)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Men vad bra. Köper man den från hemsidan då?

#5 Ja, när vi kommit såpass långt =)
// Emma, aka Althea
#4 Kanon, då slipper jag… Gör nog en muskalender då…
Här hittade jag två underbara kalendrar (just nu endast för 2007, men de lär finnas för 2008 i november)

som sagt så kan jag göra kalender åt de som vill ha!
kontakta mig på
jennydahlin_@hotmail.com
Alltså almanackor kan jag göra själv också… Själva grejen är väl hur man ska välja ut bilder till en kalender. Att det skulle vara en ära att få vara med i en kalender för att man vunnit…

jag tycker det skulla vara jätte kul med en rått kalender men då vill jag ha bilder på råttor o inte möss. en ide och rolig grej skulle ju vara ifall vi som är medlemar här i sajten skulle skika in en bild osså dom bästa 12 kommer med!! men det kanske ni redan pratar om?! och den får inte vara för dyr för då kommer ingen köpa iaf inte jag för mig är det max 100:- . det är bara vad jag tycker
Nu har ratclub gjort sina kalendrar för 2008, kolla in den här:
http://www.cafepress.com/cp/get_latest_product_view.aspx?ProductNo=172409024&pr=F&showBleed=False
*dregel dregel*

#12 Men vad har Oktoberråttorna för färg/teckning!? 
// Emma, aka Althea
#12 Nej vilken fin!
#13 Tänkte precis fråga samma sak, såg jätteroligt ut. :P

#13 ser riktigt häftiga ut i alla fall:P

super fin kalender! har du tagit fotona?
shit, oktober-råttorna var riktigt fina! aldrig sett den färgen/teckningarna