Han pinkar på mig hela tiden
Ja jag är lite trött på detta, han är 8 veckor och jättesnäll men han pinkar på jämt och ständigt. Han hoppar över mina händer och skvätter i farten. Vi pratar inte om en eller två gånger utan 10 gånger om inte mer under en timme. Är helt dyngsur är det en fas eller vad gör han?

hanar gör det hela livet, de kan inte hålla helt tätt, så det är dags att vänja dej, för det är inget som kommer sluta
You can't spell Bitchy without Itchy
Har redigerat ditt inlägg ts. Låt bli svordomar.
Hanar skvätter. Hela livet.
#1 Var har du fått det ifrån?
DET där känner inte jag till .. kan vara en urinvägsinfektion .. besök veterinären

#2 99% av mina hanar jag haft "sniglade" urin efter sej hela livet ut
You can't spell Bitchy without Itchy
Är det bara han som gör det eller även hans burkompisar? De kan göra det väldigt mycket när de bestämmer ranken i flocken och det är hans sätt att markera att du är hans. En del gör det i perioder andra gör det livet ut.
#3 Alla hanar jag har ägt har skvätt. Och de var friska allesammans.
det är väldigt individuellt, vissa skvätter nästan ingenting andra är som pissruskor. Vissa personer har upplevt att det blir bättre efter kastrering men inget jag kan backa up.
Hade en hona en gång som markerade mig som bara den… det var jobbigt men det var bara att acceptera och gå vidare. Hon var en av dom finaste råttor jag haft, men den mest kissiga haha
Så är det, bara att gilla läget.😃
Kärlek, ärlighet & respekt.
Haha, menade inte att låta arg men har inte varit med om det hos mina gamla råttor. Det är bara ena som gör det.
Vissa råttor är helt enkelt mer benägna om att pinka in sitt revir.
Våra tre hanar kissar på oss hela tiden. Inga råttor ute utan att trasan är redo. 😊
Cilla Wyke / Glamråttan: öppna dörren för råttan.
_"Mötet avslutas med att råttan Davinci kissar på Johan,
något som enligt Cilla är en kärleksförklaring. "
_
Kärlek, ärlighet & respekt.
8 veckor är inte så gammalt. Våra hanar slutade kissa på oss efter något halvår. Det va bara om vi inte såg tecknen på att de va kissnödiga( rastlösa, sitter inte stilla, vill till buren) eller om vi hade dom ute längre stunder, som de kissade på oss.
Men de kunde markera ibland och lämnade små spår med droppar efter sig men inte så man blev blöt och inte varje gång.
Men under "kiss-perioderna" hade vi dom alltid på en stor vikt handduk.